الودگی هوای اصفهان در روزهای قرمز کرونایی

عکس:مجتبی جهان بخش

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: نمی‌توان انتظار داشت که با اعمال قانون چند خودرو دودزا مشکل آلودگی هوا حل شود؛ انجام معاینه فنی کمک بسیار بزرگی به حل معضل آلودگی هوا است و هر شخص می تواند با رعایت الگوی رفتاری مناسب تا ۷برابر بر کاهش آلودگی هوا تاثیر مستقیم بگذارد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: نمی توان انتظار داشت که با اعمال قانون چند خودرو دودزا مشکل آلودگی هوا حل شود. انجام معاینه فنی کمک بسیار بزرگی به حل معضل آلودگی هوا است و هر شخص می تواند با رعایت الگوی رفتاری مناسب تا ۷برابر بر کاهش آلودگی هوا تاثیر مستقیم بگذارد.

وی افزود: از سال ۹۴ تاکنون شاهد کاهش ۹۵ درصد اسقاط خودروهای فرسوده دراستان اصفهان و کاهش ۹۱ درصدی در کشور بوده ایم؛ که نشان دهنده این موضوع بوده که خودرو تولید می شود ولی خودرویی اسقاط نمی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: در سال ۱۳۹۴ کل خودرو های اسقاط شده در استان اصفهان ۳۹ هزار و ۵۹۷ دستگاه بوده که تعداد دو هزار و ۱۲۶ دستگاه خودرو سنگین و ۳۵ هزار و ۳۴۵ دستگاه خودرو سبک را شامل می شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته در استان اصفهان تعداد خودروهای اسقاط شده هزار و ۷۹۴ دستگاه بوده است که تعداد ۲۵۰ دستگاه خودرو سنگین و تعداد هزار و ۵۴۴ دستگاه هم سبک بوده است  که در مقایسه حدود ۹۵ درصد کاهش داشته است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =