اوپک

اوپک پلاس به دنبال کشف گونه جدید ویروس کرونا جلسات فنی را به اواخر این هفته موکول کردند. بر این اساس کمیته فنی مشترک خود را از روز دوشنبه به روز چهارشنبه منتقل کردند. کمیته نظارت مشترک وزیران نیز به جای روز سه‌شنبه، روز پنج‌شنبه تشکیل می‌شود که احتمالا تصمیمی سیاسی اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از رویترز، بر اساس منابع و اسناد اوپک پلاس جلسات فنی را به اواخر این هفته موکول کردند و به خود فرصت بیشتری برای ارزیابی تاثیر نوع جدید ویروس کرونا بر تقاضا و قیمت نفت دادند.

قیمت نفت همراه با سایر بازارهای مالی در روز جمعه بیش از ۱۰ درصد سقوط کرد که بزرگترین کاهش یک روزه از آوریل ۲۰۲۰ تاکنون بود. علت این کاهش ۱۰ درصدی در یک روز نگرانی معامله گران از سویه جدید ویروس کرونا و همینطور بر افزایش مازاد عرضه در سه ماهه اول بود.

پیش از روز جمعه، اوپک پیش‌بینی کرده بود که پس از اینکه ایالات متحده و سایر مصرف‌کنندگان بزرگ تصمیم گرفتند برای کاهش قیمت‌ها ذخایر نفت خود را آزاد کنند، مازاد تولید به شدت افزایش خواهد یافت.

بر اساس این اسناد، اوپک و متحدانش موسوم به اوپک پلاس، کمیته فنی مشترک خود را از روز دوشنبه به روز چهارشنبه منتقل کردند. اوپک در همان روز نشستی برگزار خواهد کرد.

این اسناد نشان می‌دهد که کمیته نظارت مشترک وزیران به جای روز سه‌شنبه، روز پنج‌شنبه تشکیل می‌شود، اوپک پلاس نیز در همان روز تشکیل جلسه می‌دهد که احتمالاً تصمیم سیاسی اعلام خواهد شد.

یکی از منابع اوپک پلاس گفت: ما به زمان بیشتری نیاز داریم تا بفهمیم این نوع جدید چیست و آیا باید بیش از حد واکنش نشان دهیم یا نه.

اوپک پلاس ۴۰۰ هزار بشکه در روز نفت در ماه آزاد می‌کند در حالی که رکورد کاهش تولید خود را نسبت به سال گذشته کاهش داده است، زمانی که تولید را تا ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش داد تا تقاضای کمتر ناشی از قرنطینه ویروس را برطرف کند.

برخی از تحلیلگران پیشنهاد کرده‌اند که افزایش تولید این گروه با آزادسازی ذخایر و همچنین پیامدهای احتمالی تقاضای ناشی از قرنطینه‌های جدید، متوقف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =