الودگی هوای اصفهان در روزهای قرمز کرونایی

عکس:مجتبی جهان بخش

مدیر امور آزمایشگاه های حفاظت محیط زیست استان اصفهان در کارگروه طوفان وبلایای طبیعی استان اصفهان گفت: استان اصفهان در سال ۹۷ کمترین روزهای آلوده را پشت سر گذراند.

به گزارش خبرنگار ایراسین؛ صبح روز چهارشنبه (سوم آذرماه)، کارگروه طوفان و بلایای طبیعی استان اصفهان برگزار شد. بابک صادقیان، مدیر امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان روند تغییرات کیفی وضعیت هوا بررسی کرد و گفت: بهترین وضعیت هوای استان اصفهان در بین سال‌های ۹۲ تا ۹۷ در سال ۹۷ رقم خورد و که علت آن عدم مازوت سوزی و وزش باد بود.

وی افزود: در سال ۹۷، تعداد روزهای هوای پاک در اصفهان ۵۴ روز بود در صورتی که در ده سال گذشته وضعیت کیفی هوا بدتر شد. این در حالی است که در سال ۹۷، تعداد روزهای ناسالم کمتری را گذراندیم.

صادقیان در ادامه به میزان بهابازارها در سال زراعی گذشته پرداخت و گفت: کمترین میزان بارش در سال زراعی گذشته که از اول مهرماه ۹۹ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ رخ داد و میزان ۷۲ میلی‌متر بارش در استان اصفهان نشان می‌دهد که وضعیت خشک‌سالی در مقام مقایسه با سایر استان‌ها نگران‌کننده است.

وی بیان کرد: اصفهان در بین شهرهای آلاینده کشور نظیر اراک و کرج از نظر فعالیت سامانه بارشی فقیرتر بوده است به‌گونه‌ای که میزان بارش‌ها در سال زراعی گذشته در کرج ۳۶۰ میلی‌متر در سال بوده است که این میزان در اصفهان ۷۲ میلی‌متر به ثبت رسید.

مدیر امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: تعداد روزهای آلوده برای عموم در ۸ماهه سال گذشته نسبت به امسال بیشتر بوده این در حالی است که تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس در سال جاری رکورددار است.

وی افزود: تعداد روزهای پاک در سال گذشته ۴ روز و در ۸ ماهه امسال هیچ روز پاکی نداشتیم. تعداد روزهای سالم در سال گذشته ۱۸۲ روز و امسال ۱۵۳ روز به ثبت رسیده است. روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس ۵۴ روز و تا آبان ماه امسال به ۸۹ روز افزایش‌یافته است. در مجموع تعداد روزهای ناسالم برای عموم در سال گذشته ۸ روز بوده است که در این هشت ماه به ۶ روز کاهش‌یافته است.

صادقیان با اشاره به اینکه تعداد روزهای ناسالم در ۸ماه گذشته ۵۲ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در ماه آبان سال گذشته و امسال هیچ روز پاکی نداشتیم و روزهای سالم در آبان ماه سال گذشته ۱۰ روز بوده است که امسال به ۱۱ روز رسیده است و روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس از ۱۴ روز به ۱۶ روز افزایش‌یافته و روزهای ناسالم برای عموم از ۶ روز به ۳ روز کاهش‌یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =