لوازم خانگی

دبیر انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران گفت: در تولید لوازم‌خانگی باید به سمت استفاده از فناوری‌های نو، تکنولوژی‌های جدید و مشارکت و همکاری مستمر با شرکت‌های دانش‌بنیان رفت و در صنعت لوازم‌خانگی باید توجه بیشتری به این بخش‌ها شود.

عباس هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی، ممنوعیت جدیدی نیست و از سال ۱۳۹۷ این ممنوعیت اعمال‌شده و این مصوبه تا پایان سال ۱۴۰۰ معتبر بوده است.

دبیر انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران با اشاره به اینکه در دو سال اخیر تولید داخل ازلحاظ کمی در شرایط خوبی بوده و رشد قابل‌توجهی داشته است، بیان کرد: قطعاً تولیدکنندگان داخلی نیاز بازار را تامین و با توجه به سهم بازاری که تولیدکنندگان داخلی دارند قطعاً مکلف‌اند که انتظارات مشتری را به‌نوعی برآورده کنند و این برآورده شدن مستلزم ارتقا کیفی و ایجاد خدمات پس از فروش مناسب است.

هاشمی بابیان اینکه در حال حاضر تولیدات داخل به لحاظ کمی از شرایط خوبی برخوردار است، گفت: تولیدکنندگان داخلی باید بیشتر بر مباحث کیفی متمرکز شوند و بر مسائلی توجه کنند که کیفیت لوازم‌خانگی داخلی را ارتقا دهد.

وی افزود: در تولید لوازم‌خانگی باید به سمت استفاده از فناوری‌های نو، تکنولوژی‌های جدید و مشارکت و همکاری مستمر با شرکت‌های دانش‌بنیان رفت و در صنعت لوازم‌خانگی باید توجه بیشتری به این بخش‌ها شود.

دبیر انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران تصریح کرد: به لحاظ کمی ظرفیت‌های فعلی تا حدود زیادی پاسخ نیاز را می‌دهد، بنابراین انجمن لوازم‌خانگی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل ملی این حوزه، در این راستا حرکت می‌کند و تشکیل کانون هماهنگی دانش، صنعت و لوازم‌خانگی هم به این قضیه کمک می‌کند.

هاشمی در خصوص وضعیت قیمت لوازم‌خانگی گفت: ثبات قیمت تابع مولفه‌های کلان است و مؤلفه‌های کلان تولید مانند تورم، افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ ارز بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارند و از طرفی بحث رکود نسبی حاکم در بازار می‌تواند مؤثر باشد اما تغییرات قیمت متناسب با مؤلفه‌های تولید در همان حدی که مؤلفه‌ها ایجاب می‌کنند منطقی است و بازار، کشش افزایش قیمت بیش‌ازحد را ندارد.

وی بابیان اینکه باید افزایش قیمت به مکانیزم عرضه و تقاضا سپرده شود، افزود: با توجه به اینکه تعداد تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در داخل متعدد است بحث انحصار اتفاق نمی‌افتد و دولت هم باید یک نظارت کلی بر این مکانیزم داشته باشد و دولت باید بیشترین نظارت را بر تأمین مواد اولیه تولید متمرکز کند تا با افزایش تولید و تسهیل دسترسی واحدهای صنعتی به مواد اولیه تولید، بازار به تعادل برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =