• ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
  • کد خبر: 20125
  • readingTime: ۱ دقیقه
شمش فولاد

نگاهی بر ارزیابی فاکتورها و پیش‌بینی قیمت محصولات فولادی در ابتدای هفته جاری از نوسانات نرخ شمش فولاد و میلگرد خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در ابتدای این هفته (۱۴ آبان-۵نوامبر) قیمت شمش فولاد در بازار آسیا با ریزش ۲۵دلاری قیمت همراه شده و از ۶۹۵دلار به ۶۷۰دلار برهرتن سی اف آر رسیده است. در بازار دریای سیاه نیز شاهد افت ۲۰دلاری قیمت شمش فولاد هستیم و نرخ این محصول از ۶۵۰دلار به ۶۳۰دلار برهرتن ثبت شده است؛ در بازار داخلی چین نیز ۳۵دلار افت قیمت برای شمش فولاد به وجود آمد و نرخ این محصول از ۶۹۲دلار به ۶۵۷دلار برهرتن به ثبت رسید. در این میان تنها بازار ترکیه بود که با رشد قیمتی شمش فولاد همراه شد و بهای این محصول از ۶۵۰دلار برهرتن به ۶۶۰دلار رسید و ۱۰دلار گرانتر شد.

این نوسانات قیمتی نیز در بازار میلگرد وجود داشته است به گونه ایکه در ابتدای این هفته قیمت میلگرد در حوزه وارداتی خلیج فارس از ۶۶۵دلار به ۶۳۲دلار رسید و ۳۳ دلار ارزانتر شد؛ اما در حوزه وارداتی جنوب شرق آسیا قیمت میلگرد در عدد ۷۶۵دلار برهرتن ثابت باقی ماند.

در بازار صادراتی ترکیه نیز قیمت میلگرد با ۵دلار ریزش قیمتی همراه شد و از ۷۵۰دلار به ۷۴۵دلار برهرتن رسید. اما در کنار تمام موارد یادشده تنها در بازار صادراتی روسیه شاهد افزایش قیمت میلگرد در ابتدای این هفته بودیم و نرخ از آن ۶۳۳دلار به ۸۶۷دلار برهرتن رسید و به یکباره ۲۳۴دلار گران شد.

مفتول صادراتی اکراین نیز با افزایش قیمت همراه شد و نرخ این محصول از ۸۸۸دلاربرهرتن به ۹۱۳دلار رسید. در بازار صادراتی ترکیه نیز این افزایش قیمت وجود داشت و قیمت هرتن مفتول از ۸۴۵دلار به ۸۵۵دلار برهرتن رسید. اما در بازار صادراتی چین این محصول با کاهش ۲دلاری قیمت مواجه شد و نرخ آن از ۸۸۵دلار به ۸۸۳دلار برهرتن به ثبت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =