واکسیناسیون دانش آموزان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به این که برخی از شهرستان‌های استان‌های فارس، یزد و سمنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی به صورت محله‌محور برای واکسیناسیون و شناسایی بیماران انجام می‌شود.

حجت‌اله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در حال حاضر ۷۲ درصد شهروندان استان اصفهان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و به ۶۳ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال هم واکسن کرونا تزریق شده است و شهرستان مبارکه قرمز و برخوار تنها شهرستان آبی استان است.

وی با اشاره طرح شهید سلیمانی برای واکسیناسیون محله‌محور افزود: با اجرایی شدن این طرح درصدد هستیم تا به ایمنی جمعی بالای ۸۵ درصد برسیم و افرادی که نسبت به واکسیناسیون اقدام نکرده‌اند را برای دریافت واکسن ترغیب کنیم و بیماران رصد شوند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا به اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی کلانشهر اصفهان هم اشاره‌ای کرد و گفت: مدارس در مقاطع متوسطه اول و دوم به مرور تا اول آذرماه با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به همراه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان براساس مدل بازگشایی متناسب با محدودیت‌های تعریف شده، موظف به رصد بازگشایی مدارس به صورت حضوری هستند و چنانچه شرایط برای این امر مهیا بود ادامه آموزش حضوری فراهم است.

غلامی در پایان با اعلام این که ذخیره واکسن استان اصفهان مطلوب است، یادآور شد: دز سوم واکسن سینوفارم برای کادر بهداشت و درمان و افراد بالای ۶۰ سال به زودی اجرایی می شود؛ از آن جا که برخی از شهرستان‌های استان‌های هم‌جوار مانند یزد، سمنان و فارس در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برند از ورود خودروهای غیر بومی از این استان‌ها به استان اصفهان ممانعت به عمل می‌آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =