• ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
  • کد خبر: 20011
  • readingTime: ۱ دقیقه
فولاد

با نگاهی بر قیمت‌های محصولات فولادی در ابتدای هفته جاری، مشاهده می‌کنیم شمش فولاد همچنان روند نزولی قیمت را در پیش گرفته و از کانال ۷۰۰ دلاری خارج شده است.

به گزارش ایراسین، قیمت شمش فولاد در ابتدای این هفته (۷ آبان-۲۹ اکتبر) در بازار آسیا با کاهش ۱۳ دلاری قیمت از ۷۰۸دلار به ۶۹۵ دلار بر هر تن سی اف آر رسیده است؛ در بازار ترکیه نیز نرخ شمش فولاد از ۷۱۵دلار بر هر تن  سی اف آر به ۶۵۰دلار رسیده و با ریزش قابل توجه قیمتی به میزان ۶۵دلار مواجه شده است. در بازار دریای سیاه نیز شمش فولاد ۲۰ دلار ارزانتر شده و از ۶۷۰دلار بر هر تن به ۶۵۰ دلار رسیده است. در بازار داخلی چین نیز قیمت شمش فولاد از ۷۰۸دلار بر هر تن به ۶۹۲دلار ثبت و ۱۶دلار ارزانتر شد.

قیمت میلگرد صادراتی نیز در ابتدای این هفته با وجود کم شدن میزان تقاضای بازار، در ثبات قیمتی بسر برد و تغییری در نرخ میلگرد در حوزه واردات خلیج فارس، حوزه وارداتی جنوب شرق آسیا، صادراتی ترکیه و صادراتی روسیه نداشت و قیمت‌ها به ترتیب در اعداد ۶۶۵دلار، ۷۶۵دلار، ۷۵۰دلار و ۶۳۳ دلار ثابت باقی ماند.

اما بازار برای مفتول صادراتی کم متفاوت بود؛ به این شکل که مفتول صادراتی اکراین از ۸۶۸دلار بر هر تن هفته گذشته به ۸۸۸دلار رسید و ۲۰ دلار گرانتر شد. مفتول صادراتی چین نیز از ۹۰۸دلار به ۸۸۵دلار بر هر تن رسید و ۲۳ دلار ریزش قیمتی را تجربه کرد. در بازار صادراتی ترکیه نیز شاهدیم که قیمت مفتول با رشد منفی همراه شده و از ۸۷۵دلار به ۸۴۵دلار بر هر تن رسیده است.

در مجموع  می‌توان گفت: ریزش قیمتی شمش فولاد، ثبات نرخ میلگرد و نوسانات بازار مفتول صادراتی، متاثر از عوامل مختلفی از جمله تغییر قیمت در مواد اولیه فولاد، کشش بازار و در نهایت تغییرات آب و هوایی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =