وضعیت پارک ها در پیک چهارم کرونا

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به اینکه در دو هفته آینده روند واکسیناسیون در استان اصفهان شتاب گیرد، گفت: به ادارات و صنوف استان اصفهان ابلاغ شده است براساس ابلاغیه نوبت اول واکسیناسیون را انجام داده و کارت واکسن را همراه داشته باشند.

حجت الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: مصوبات اخیر ستاد مقابله با کرونا با تاکید بر پیک ششم کرونا است. در حال حاضر ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان هم دروضعیت آبی و مابقی در وضعیت نارنجی قرار دارند که بیش از ۷۰ درصد استان را تشکیل می دهد.

وی افزود: وضعیت واکسیناسیون هم با تاکید بر ترغیب ۱۲ تا ۱۸ ساله ها در حال انجام است تا با ایمنی ۸۵ درصد این طیف از جمعیت نسبت به مقدمات بازگشایی مدارس اقدام کنیم.

درگیری استانهای همجوار اصفهان با پیک ششم کرونا

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه سه استان یزد، فارس و سمنان به وضعیت قرمز رسیده اند، گفت: این نگرانی برای استان اصفهان هم پدیدار شده است که در آینده نزدیک ما هم وارد پیک ششم کرونا شویم و درهمین راستا توصیه اکید ما به شهروندان رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اقدام برای واکیسناسیون است.

اجرای طرح زوج و فرد در آینده نزدیک

وی بیان کرد: از هشتم آبان ماه طرح منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در استان اصفهان اجرایی شده است و پلاک اتومبیل افرادی که در این زمان نسبت به واکسیناسیون اقدام می کنند، ثبت می شود و به پلیس راهنمایی و رانندگی اطلاع رسانی خواهد شد.

غلامی با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی کلانشهر اصفهان در آینده نزدیک گفت: با توجه به وضعیتی که برای جایگاه های سوخت ایجاد شده است، مقرر شده با رفع مشکل جایگاه های سوخت، این طرح هم از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۴تا۲۱ اعمال قانون می شود.

واکسیناسیون ۸۵ درصد دانش آموزان تا آذرماه

وی با اشاره به شروط بازگشایی مدارس در اصفهان بیان کرد: امیدواریم تا نیمه آبان و اوائل آذرماه واکسیناسیون دانش آموزان به ۸۵ درصد برسد و مقدمات بازگشایی مدارس به صورت حضوری با جمعیت ۱۵ نفر و ۳ روز در هفته اجرایی شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: تمام موارد مذکور مشروط به این است که استان اصفهان در چندروز آینده وارد پیک ششم کرونا نشود و چنانچه استان درگیر این موج شود تصمیمات جدید اتخاذ می شود.

اعمال بسته های تشویقی برای تسریع واکسیناسیون

وی گفت: با توسعه مراکز واکسیناسیون در مدارس و به صورت سیار و بسته های تشویقی درصدد هستیم جمعیت یک و نیم میلیون نفری که از واکسیناسیون گریزان هستند را واکسینه کنیم تا به ایمنی جمعی دست یابیم چراکه برای مهار این ویروس چاره ای جز این نیست.

شاغلان کارت واکسن همراه داشته باشند

غلامی با ابراز امیدواری از اینکه در دو هفته آینده روند واکسیناسیون در استان اصفهان شتاب گیرد، اظهار کرد: به ادارات و صنوف استان اصفهان ابلاغ شده است براساس ابلاغیه نوبت اول واکسیناسیون را انجام داده و کارت واکسن را همراه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =