بورس بازار سرمایه بازار سهام

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز (شنبه؛ ۸ آبان) و در اولین روز معاملاتی هفته جاری روند کاهشی هفته‌های گذشته خود را ادامه داد و با ریزش ۱۸ هزار و ۲۲۶ واحدی معادل ۱.۳۱ درصد به یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۷۳۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز (شنبه؛ ۸ آبان) و در اولین روز معاملاتی هفته جاری روند کاهشی هفته‌های گذشته خود را ادامه داد و با ریزش ۱۸ هزار و ۲۲۶ واحدی معادل ۱.۳۱ درصد به یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۷۳۴ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن هم با کاهش ۶۰۴۳ واحدی (معادل ۱.۶۱ درصد) به ۳۷۰ هزار و ۴۲۶ واحد رسید.

در این میان نمادهای فسبزوار، کیمیاتک، فولاد، خودرو، کدما، سپنا و خساپا بیشترین تراکنش و نمادهای فملی، فولاد، شپدیس، پارسان، وغدیر، شتران و شبندر نیز بیشتری تاثیر (همگی منفی) را در شاخص کل بورس به ثبت رساندند.

شاخص کل بازار فرابورس هم روند مشابهی در پیش گرفت و در نهایت با ۱۹۹ واحد کاهش به ۱۹ هزار و ۶۰۸ واحد رسید. در این بازار هم نمادهای فجهان، توسن، فرابورس، مدیریت، گدنا، کرمان و وهامون بیشترین تراکنش را به خود اختصاص دادند و نمادهای زاگرس، بپاس، ذوب، شگویا، هرمز، شاوان و آریا بیشترین تاثیر در شاخص (همه منفی به جز بپاس) را به خود اختصاص دادند.پ

گرچه اکثر کارشناسان می‌گویند بورس به دلیل ریزش از مرداد ماه سال گذشته واقعا ارزنده شده اما همچنان بازار در حال ریزش است که یکی از دلایل آن عدم اجرای وعده‌های دولتی دیگری عدم بازارگردانی سهام و همچنین خروج پول‌های حقیقی از بورس به سمت بازار رمزارزها به شمار می‌رود.

به هر حال ارزش بازار در بورس تهران که سال گذشته به مرز ۷ میلیون میلیارد تومان رسیده بود امروز به رقم ۵ میلیون و ۴۹۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۵.۳ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۳۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات امروز در فرابورس هم به بیش از ۳هزار و ۸۲۳ میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار به مرز ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با معیار وزنی ـ ارزشی ۱.۳ درصد کاهش یافتند.

همچنین این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۶ درصد افت کردند، شاخص آزاد شناور ۱.۳ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۱.۷ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۷۸ درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای مهم بورسی در کاهش شاخص مؤثر بودند که می‌توان به نمادهای ملی مس ایران، فولاد مبارکه، پتروشیمی پردیس، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت تهران و پالایش نفت بندرعباس اشاره کرد.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز در پایان معاملات با ۱۹۹ واحد کاهش به رقم ۱۹ هزار و ۶۰۸ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۹۴ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه در فرابورس به بیش از ۳۵۴ هزار میلیارد تومان رسید.معامله‌گران در فرابورس بیش از ۱.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۵۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۸۳۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نقشه بازار بورس و فرابورس

بورس تهران همچنان در مسیر سقوط!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =