• ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
  • کد خبر: 19702
  • readingTime: ۱ دقیقه
مفتول

بررسی قیمت محصولات فولادی در ابتدای این هفته نشان می‌دهد که شمش فولاد در ابتدای این هفته همچون هفته گذشته روند روبه رشد قیمتی خود را ادامه داد، اما بیشترین رشد قیمتی مربوط به مفتول است که در حال ورود به مرز ۱۰۰۰دلاری است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، با نگاهی بر فاکتورها و ارزیابی‌های صورت گرفته در حوزه فروش محصولات فولادی می‌بینیم که نرخ شمش فولاد در آغاز این هفته ( ۲۳مهر-۱۵ اکتبر) در بازار آسیا با رشد ۸دلاری قیمت همراه شده و هرتن فولاد از ۷۱۲دلار به ۷۲۰دلار برهرتن قیمت‌گذاری شده است. در بازار ترکیه نیز با رشد قابل توجه ۷۰ دلاری، قیمت هرتن فولاد از ۶۲۵دلار برهرتن به ۶۹۵ دلار رسیده و بالاترین رشد قیمتی را به ثبت رسانده است.

در بازار دریای سیاه نیز شاهد افزایش قیمت شمش فولاد هستیم به گونه ایکه از رقم ۶۰۵دلار به ۶۵۵ دلار برهرتن قیمتگذاری شده و جهش ۵۰دلاری قیمت را تجربه کرده است.

در این میان تنها بازار داخلی چین بوده است که برخلاف هفته‌های قبل که همواره روند روبه رشد قیمت برای شمش فولاد را شاهد بود در این هفته با کاهش قیمت مواجه شد و از ۷۳۱دلار به ۷۲۶دلار برهرتن قیمتگذاری شد.

نگاهی بر قیمت میلگرد و مفتول

میلگرد به عنوان یکی از محصولات صادراتی در صنعت فولاد، این هفته را با ثبات قیمتی آغاز کرد و تنها در بازار ترکیه شاهد افزایش قیمت این محصول بودیم.

نرخ میلگرد در حوزه واردات خلیج فارس در عدد ۶۶۵دلار برهرتن ثابت ماند و این عدم تغییر قیمت برای حوزه وارداتی جنوب شرقی آسیا و بازار صادراتی روسیه نیز حاکم بود و به ترتیب قیمتهای ۷۶۵ دلار و ۶۳۳دلار برای این محصول به ثبت رسید؛ ولی در بازار ترکیه با رشد ۵۷دلاری، بهای میلگرد از ۶۸۳دلار به ۷۴۰دلار برهرتن رسید.

اما در بازار مفتول شرایط کمی متفاوت بود. به این صورت که نرخ مفتول صادراتی اکراین با افزایش ۲۰دلاری از ۸۰۰دلار به ۸۲۰دلار برهرتن رسید؛ مفتول صادراتی چین نیز ۵۳دلار گران شد و از ۸۵۵دلار به ۹۰۸دلار برهرتن قیمتگذاری شد. این محصول در بازار صادراتی ترکیه نیز ۵۰ دلار گران شد و از ۸۰۰ دلار به ۸۵۰ دلار برهرتن قیمت‌گذاری شد و در نهایت می‌توان گفت که مفتول این هفته را طوفانی و با افزایش قابل توجه قیمت آغاز کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =