کاهش دما

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش دما در اصفهان گفت: امروز بعدازظهر در مناطق مرکزی، غربی و شمالی استان اصفهان شاهد وقوع تندباد لحظه‌ای خواهیم بود.

محمدرضا رفیعی، کارشناس هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین ضمن هشدار سطح زردرنگ هواشناسی اظهار کرد: کاهش نسبی دما بین ۴ تا ۶ درجه سانتی‌گراد و ماندگاری توده هوای سرد پیش‌بینی می‌شود.

وی اعلام کرد: کاهش دما به زیر صفر درجه در مناطق کوهستانی استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود که احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی را افزایش می‌دهد.

این کارشناس هواشناسی گفت: استان اصفهان از اوایل روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه تا بعدازظهر روز شنبه اول آبان ماه با کاهش دما مواجه می‌شود که احتمال خسارت به بخش کشاورزی را در پی خواهد داشت.

رفیعی با تأکید بر برداشت محصولات باغی و زراعی و کنترل دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها را از تمهیدات پیش‌فرض شده اعلام کرد و افزود: وزش باد شدید و نسبتاً شدید و وقوع تندبادهای لحظه‌ای هم با گرد و خاک از روز گذشته تاکنون در استان اصفهان به وقوع پیوسته و تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امروز بعد از ظهر هم با وزش تندباد در مناطق غربی، شمالی و مرکزی استان اصفهان خسارت‌هایی به سازه‌های موقت و درختان فرسوده وارد شود، بنابراین نسبت به مقاوم‌سازی این سازه‌ها اقدام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =