جعفری

رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو گفت: توافق‌نامه سه جانبه اکتشاف میان معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، فردا از بیرجند آغاز می شود.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، وجیه‌اله جعفری، رئیس‌ هیأت‌عامل ایمیدرو با اشاره به هم‌افزایی ایجاد شده بین این مجموعه‌ها در حوزه اکتشاف، اظهار کرد: برنامه فوق، فردا یکشنبه ۲۵ مهر از بیرجند(خراسان جنوبی) با حضور مدیران و نمایندگان هر ۳ مجموعه آغاز می‌شود.

وی با بیان این که در این طرح استان‌های کم‌برخوردار در اولویت قرار دارند، افزود: به همین دلیل در فاز نخست تا پایان سال جاری استان خراسان جنوبی و کردستان (پهنه دیواندره) مورد بررسی قرار خواهند گرفت؛ در حال حاضر ۶۰ اکیپ در استان خراسان جنوبی فعالیت خود را آغاز کرده و طبق برنامه به اتمام خواهد رسید.

رئیس‌ هیأت‌عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: هدف از انعقاد این توافقنامه تولید اطلاعات پایه، تکمیل و توسعه فعالیت‌های اکتشافی با استفاده از ظرفیت‌های سازمان زمین‌شناسی در مساحت ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع است.

وی اذعان داشت: بر اساس این توافق‌نامه، تأمین اعتبار طرح به عهده ایمیدرو و تهیه اطلاعات پایه، تکمیل چرخه ژئوفیزیک هوایی، شناسایی و پی‌جویی برعهده سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی خواهد بود؛ همچنین حمایت‌های لازم در خصوص برنامه‌ریزی و انجام تشریفات قانونی پیش از اجرای کار نیز برعهده معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

استفاده از نیروهای جوان و نخبه های دانشگاهی

جعفری تصریح کرد: اجرای این توافق‌نامه علاوه بر این که موجب به کارگیری ترکیبی از نیروهای متخصص این ۳ سازمان در امر اکتشاف خواهد شد، موجب کاهش موازی کاری و ایجاد هم افزایی می‌شود. همچنین در این طرح آموزش، تربیت و به کارگیری جوانان تحصیل‌کرده و نخبه‌های دانشگاهی مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: در این طرح قصد داریم برای نخستین بار در کشور با کمک سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، نقشه پایه را در مقیاس ۱/۵۰۰۰۰ تهیه کنیم تا از طریق تلفیق، مدل‌سازی و تفسیر آن بتوانیم محدوده‌های اکتشافی و پتانسیل‌های جدید را شناسایی کنیم. محدوده‌های شناسایی شده در اختیار ایمیدرو قرار گرفته تا پس از اخذ مجوزهای لازم و پروانه اکتشاف، طی فراخوان به بخش خصوصی واگذار شوند.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در پایان با بیان این که مدت زمان انجام این طرح ۵ سال بوده و اعتبار در نظرگرفته شده تا پایان سال جاری ۲۵۰ میلیارد تومان است، متذکر شد: توسعه امر اکتشاف، افزایش کیفیت کارهای اکتشافی و نیز شناسایی محدوده‌های ارزشمند از دیگر اهداف این توافق‌نامه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =