میلگرد

با نگاهی بر ارزیابی قیمت محصولات فولادی در ابتدای این هفته، مشاهده می‌کنیم که میلگرد و مفتول همچون فولاد بازار به نسبت نوسانی را تجربه کردند.

به گزارش ایراسین، میلگرد و مفتول به عنوان دو محصول پایین‌دستی در صنعت فولاد به شمار آمده و از ارزش افزوده نسبتاً قابل قبولی برخوردار هستند؛ در این راستا مشاهده می‌شود که ابتدای هفته جاری قیمت میلگرد با نوسان و گاهاً ریزش و افزایش همراه بود.

به این صورت که نرخ میلگرد در حوزه وارداتی خلیج فارس که چندین هفته در عدد ۶۵۲ دلار ثابت باقی مانده بود، با رشد قیمتی ۱۳ دلاری همراه شد و به ۶۶۵ دلار بر هر تن رسید. اما در مقابل دیگر بازارها همچون بازار صادراتی ترکیه با ریزش ۲ دلاری قیمت مواجه شد و نرخ میلگرد از ۶۷۰ دلار به ۶۶۸ دلار بر هر تن رسید؛ این ریزش قیمتی در بازار صادراتی ترکیه شدیدتر بود و با افت ۶۴ دلاری قیمت از ۶۹۷ دلار به ۶۳۳ دلار بر هر تن قیمت‌گذاری شد.

در این میان تنها بازار وارداتی جنوب شرقی آسیا بود که ثبات قیمتی برای میلگرد را تجربه کرد و بهای این محصول در عدد ۷۶۵ دلار بر هر تن ثابت باقی ماند.

اما مفتول که طی چند هفته گذشته با ثبات قیمتی در بازار همراه بود، این هفته نیز آرامش در بازار این محصول حکم‌فرما بود و تنها در بازار صادراتی ترکیه شاهد ریزش قیمتی این محصول بودیم. به شکلی که نرخ مفتول در این بازار از ۷۷۵ دلار به ۷۷۰ دلار بر هر تن رسید اما در بازار صادراتی اکراین و چین نرخ مفتول به ترتیب در اعداد ۸۰۰ دلار و ۸۵۰ دلار بر هر تن ثابت باقی ماند.

به گفته کارشناسان یکی از دلایل اصلی برای اتفاقات رخ داده در بازار میلگرد و مفتول تقاضای ضعیف برای این دو محصول بوده است؛ با این حال باز هم به دلیل شرایط مناسب قیمتی برای محصولات نوردی، تمایل برای صادرات از سوی تولیدکنندگان وجود دارد و باید منتظر ماند و دید که قیمت‌ها در کدام کانال قیمتی به ثبات خواهند رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =