فولاد مبارکه

مدیرعامل شرکت فلزتدارک با اشاره به تأمین پایدار سنگ آهن و کنسانتره شرکت فولاد مبارکه توسط این شرکت گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی حوزه صنعت و معدن می‌تواند بستر شبکه‌سازی و پیداکردن تأمین‌کنندگان اولیه با سایر شرکت‌های فعال در این حوزه را فراهم کند.

محمدحسین قورچانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در خصوص فعالیت شرکت فلز تدارک اظهار کرد: شرکت ما در حوزه تأمین مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه فعالیت می‌کند و با ورود به حوزه صدور مجوز بهره‌برداری و عملیات‌های اکتشافی معادن برای تأمین مواد، به ابتدای زنجیره تأمین بازگشته است.

وی با اشاره به تلاش شرکت فلزتدارک برای تأمین پایدار مواد اولیه فولاد مبارکه افزود: طی مدت کوتاهی، موفق به انجام عملیات‌های اکتشافی و بهره‌برداری از معادن شده‌ایم و در همین راستا در ۷ مزایده محدوده اکتشافی وزارت صمت حضور یافته و برنده این مزایده‌ها شدیم  که عملیات برداشت از آن‌ها نیز به زودی آغاز خواهد شد.

بهره برداری از منابع نیازمند ماشین‌آلات پیشرفته است

مدیرعامل شرکت فلزتدارک با اشاره به تأمین سنگ آهن و کنسانتره فولاد مبارکه توسط این شرکت ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی حوزه صنعت و معدن می‌تواند بستر شبکه‌سازی و پیداکردن تأمین‌کنندگان اولیه با سایر شرکت‌های فعال در این حوزه را فراهم کند.

قورچانی در خصوص راهکارهای حل مشکل کمبود سنگ آهن شرکت فولاد مبارکه ابرازداشت: اگر بخواهیم مشکل سنگ آهن فولاد مبارکه حل شود، چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری در بخش معدن نیست؛ شرکت فلزتدارک برای حل کمبود سنگ آهن، با انجام عملیات‌های اکتشافی به دنبال ذخایر مواد اولیه مطمئن و بهره‌برداری از معادن است و تلاش دارد ذخیره سنگ آهن را به صورت تناژ افزایش دهد و با فعالیت‌های تبدیلی، کنسانتره بیشتری به شرکت فولاد مبارکه تحویل دهد.

مدیرعامل شرکت فلز تدارک در پایان با اشاره به فرسودگی برخی دستگاه‌های بهره‌برداری معدنی در کشور گفت: عملیات بهره‌برداری فرایندی مکانیزه شده و به ماشین‌آلات پیشرفته نیاز دارد؛ در حال حاضر برخی ماشین‌آلات فرسوده شده‌اند اما برخی از شرکت‌ها برای حل این مشکل، ماشین‌آلات خارجی پیشرفته را برای بهره‌برداری بیشتر از معادن به کشور وارد کردند و استمرار واردات ماشین‌آلات به کاهش هزینه بهره‌برداری و توسعه اکتشافات معدنی می‌انجامد. 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =