مفتول

در ابتدای این هفته شاهدیم که تولیدکنندگان میلگرد و مفتول، قیمت محصول صادراتی خود را تقریبا ثابت و با تغییرات اندک نگه داشتند. به این شکل که میلگرد در برخی از بازارها ریزش قیمتی داشت، اما نرخ مفتول در بازارهای صادراتی ثابت باقی ماند.

به گزارش ایراسین، قیمت میلگرد به عنوان یکی از محصولات مهم در صنعت نورد این هفته را نیز همچون هفته های گذشته با ثبات نسبی قیمتی آغاز کرد. به این شکل که نرخ میلگرد در حوزه وارداتی خلیج فارس در عدد ۶۵۲ دلار ثابت باقی ماند و در حوزه وارداتی جنوب شرق آسیا نیز بدون تغییر ۷۶۵ دلار قیمتگذاری شد؛ اما نرخ میلگرد صادراتی ترکیه به عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان مطرح در منطقه با ریزش ۵ دلاری قیمت همراه شد و از ۶۷۵دلار به ۶۷۰ دلار برهرتن رسید. همچنین میلگرد صادراتی روسیه نیز با کاهش یک دلاری قیمت همراه شد و از ۶۹۸ دلار به ۶۹۷ دلار برهرتن رسید.

درخصوص مفتول نیز می‌توان گفت که ابتدای این هفته برخلاف هفته های گذشته که در برخی بازارها با کاهش قیمت همراه بود، ثبات قیمتی بر بازارها حکمفرما شد. به این صورت که مفتول در بازار صادراتی اکراین در عدد ۸۰۰ دلار ثابت باقی ماند. در بازار صادراتی چین نیز قیمت مفتول همچون هفته گذشته ۸۵۵ دلار قیمتگذاری شد و در بازار صادراتی ترکیه نیز در نرخ ۷۷۵ دلار برهرتن ثابت ماند.

در مجموع می‌توان گفت: میلگرد و مفتول به عنوان دو محصول نوردی در صنعت فولاد که ارزش افزوده بالایی برخوردار هستند، اکنون در بهترین شرایط قیمتی به سر می‌برند و تولید و صادرات این محصولات به عنوان یکی از راهکارهای مناسب برای تامین منابع ارزی مورد نیاز کشور است. بنابراین تکمیل زنجیره فولاد و تولید محصولاتی از این دست می‌تواند منجر به رشد و توسعه صنعت و اقتصاد کشورهای صنعتی همچون ایران شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =