حجت الله غلامی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا از اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا در اصفهان خبر داد و گفت:اصفهان سه هزار و ۸۰۰ نفر را از طریق سفر هوایی راهی سرزمین کربلا می کند و زائران حتما باید دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند و تست تشخیصی کرونا (PCR) آنها ۷۲ ساعت قبل از اعزام منفی باشد. سفر برگشت می تواند به صورت هوایی و زمینی انجام گیرد.

حجت الله غلامی درگفت و گو با خبرنگار ایراسین در توضیح آخرین تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان حاکی از این است که در شبانه روز گذشته ۳۶۴ مبتلا به کرونا در بیمارستانها بستری شدند که نسبت به اول شهریور روند کاهشی محسوس است.

وی افزود: کل بستری ها در بیمارستانهای استان اصفهان دو هزار و ۸۳۰ نفر است که نسبت به آمار چهار هزار و ۶۰۰ نفری در اول شهریور، با کاهش پنجاه درصدی مواجه هستیم.

روند کاهشی کرونا نسبت به اول شهریور

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه درصد تست های مثبت کرونا از ۵۰ درصد به ۳۶ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان اصفهان ۷۲ درصد است که این نکته را باید متذکر شد که تزریق واکسن به معنای حذف ماسک و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیست.

اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون

وی اضافه کرد: طرح ضربتی واکسیناسیون در اصفهان اجرا می شود و تمام روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با کمک بسیج و سپاه و نیروهای جهادی و دانشگاه علوم پزشکی تا روز جمعه واکسینه می شوند.

غلامی با اشاره به اینکه میزان واکسیناسیون روزانه از ۵۰ هزار دوز به ۹۰ هزار دوز افزایش یافته است، گفت: در استان اصفهان دو میلیون و ۴۴ هزار نفر معادل ۴۸.۸ درصد دوز اول واکسن و ۸۸۷ هزار نفر معادل ۲۱ درصد هم دوز دوم را دریافت کرده اند و قرار شد که شهرهای بیش از ۲۰ هزار نفر هم با طرح ضربتی واکسینه شوند.

اجرای طرح محدودیت هوشمند 

وی با اشاره به اینکه مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان اصفهان افزایش می یابد، اظهار کرد: اعمال محدودیت ها مطابق با طرح جامع هوشمند در شهرستانهای نارنجی و زرد اعمال می شود. تالارهای پذیرایی و چایخانه ها کماکان در شهرستانهای نارنجی تعطیل هستند. استخرها با ۷۰ نفر ظرفیت، سالن های ورزشی با گنجایش ۳۰ نفر و مراکز تفریحی آبی هم با ظرفیت ۳۰ نفر بازگشایی می شوند و مشاغل گروه یک و دو هم مجاز به فعالیت هستند.

سهم ۳۸۰۰ نفری زائران اصفهانی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: از سهمیه ۶۰ هزار نفری زائران کربلا و عتبات عالیات، اصفهان سه هزار و ۸۰۰ نفر را از طریق سفر هوایی راهی این سرزمین مقدس می کند و زائران حتما باید دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند و تست تشخیصی کرونا (PCR) آنها ۷۲ ساعت قبل از اعزام منفی باشد. سفر برگشت می تواند به صورت هوایی و زمینی انجام گیرد.

وی افزود: مراسم اربعین در استان اصفهان به مدت دو ساعت و در فضای باز و بدون پذیرایی برگزار می شود.

فراخوان دانش آموزان ۱۷ تا ۱۸ سال برای دریافت واکسن 

غلامی درباره وضعیت واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال گفت: دانش آموزان ۱۷ تا ۱۸ سال می توانند برای دریافت واکسن اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =