لیگ قهرمانان آسیا

مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا امشب با برگزاری دیدار تیم های استقلال ایران و الهلال عربستان آغاز می شود.

به گزارش ایراسین، مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ امشب دوشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۰ با برگزاری دیدار تیم های استقلال ایران و الهلال عربستان آغاز و روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۳ و ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۰ با برگزاری ۷ دیدار دیگر به پایان خواهد رسید.

در این مرحله ایران سه نماینده به نام های استقلال، پرسپولیس و تراکتور دارد که در این بین پیش بینی می شود که شاید پرسپولیس کار آسانی برای صعود در مقابل استقلال تاجیکستان داشته باشد.

در ذیل مروری بر دیدار نمایندگان ایران در مقابل حریفان داریم:

استقلال ایران – الهلال عربستان / تیم پرحاشیه مقابل الهلال ثروتمند  

در گروه سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا این استقلال ایران بود که توانست با کسب ۱۱ امتیاز از گروهی سخت به مرحله یک هشتم نهایی برسد، الدحیل قطر و الاهلی عربستان نیز در این گروه قرار داشتند اما نتوانستند به مرحله حذفی صعود کنند.

دیدار آبی های ایران با آبی های عربستان یکی از حساس‌ترین بازی‌های باشگاهی است که امشب ساعت ۲۱:۳۰ در استادیوم زعبیل امارات برگزار می‌شود.

این دوازدهمین تقابل دو تیم در آسیا می‌باشد. این دیدار از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که هر دو تیم سابقه قهرمانی آسیا را در کارنامه دارند و از پرافتخارترین تیم‌های آسیایی به حساب می‌آیند.

استقلال و الهلال پیش از این ۱۱ بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند که در دیدارهای گذشته کفه ترازو بیشتر به سود آبی پوشان تهران سنگینی کرده و آنها برتری نسبی نسبت به آبی پوشان سعودی دارند.

در ۱۱ بازی گذشته دو تیم، استقلال ۵ و الهلال ۴ بار پیروز شده‌اند و ۲ بار هم بازی دو تیم به تساوی کشیده است. آبی پوشان ایران در این بازی‌ها ۱۱ و آبی پوشان عربستان ۱۰ بار گلزنی کرده‌اند.

پس از صعود سخت الهلال به مرحله یک هشتم نهایی، این تیم دچار تغییرات زیادی شد. لئوناردو ژاردیم به عنوان مربی تیم انتخاب شد و این تیم قراردادی با دو بازیکن  خارجی به نام های موسی مارگا و متئوس پریرا به امضا رساند و سباستین جووینکو نیز از این جدا شد. همچنین عبدالله عطیف نیز پس از مصدومیت در تیم ملی، این دیدار را از دست داد. بدین ترتیب ممکن است ژاردیم ناصر الدوسری را در کنار سلمان الفرج در ترکیب الهلال قرار دهد.

ضمن اینکه متئوس پریرا، موسی مارگا و سالم الدوسری جلوتر از دو هافبک میانی بازی می کنند و بافتیمبی گومیس نیز در خط حمله حضور خواهد داشت.

از سوی دیگر، استقلال تهران از چند روز پیش به دبی امارات سفر کرد و برای آمادگی با الهلال دیدار دوستانه ای را برگزار کرد.

با توجه به حواشی بسیار پیرامون نماینده ایران، ترازوی صعود به مرحله یک چهارم نهایی برای الهلال سنگینی می کند، استقلال بازیکنان شاخص بسیاری از جمله شیخ دیاباته، میلیچ، مهدی قایدی، رشید مظاهری، مسعود ریگی و ... را از دست داده، از سوی دیگر نماینده عربستان تیمش از نظر بازیکن و امکانات بسیار تقویت شده است.

استقلال و تراکتور مصاف با تیم های عربستانی/ پرسپولیس میهمان استقلال قرمزپوش

استقلال تاجیکستان–پرسپولیس ایران/پرسپولیس سه شنبه در دوشنبه صعود می کند؟!

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تاجیکستان و پرسپولیس ایران از مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا، روز سه‌شنبه ۲۳ شهریور ماه ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه جمهوری شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار خواهد شد.

پرسپولیس به عنوان نایب قهرمان رقابت‌های سال ۲۰۲۰، در مرحله گروهی موفق شد با کسب ۵ پیروزی و تنها یک شکست، مقتدرانه به دور یک هشتم نهایی صعود کند.

تیم استقلال تاجیکستان تیم ضعیف و دست و پا بسته ای نیست، چراکه این تیم در مرحله گروهی بالاتر از تیم پولدار و پرنفوذ الهلال عربستان قرار گرفت و الهلال در مرحله گروهی، چهار بر یک مقابل استقلال تاجیکی ها شکست خورد. اما پرسپولیس قهرمان پنج باره لیگ برتر است و در چند سال اخیر دو بار به فینال آسیایی صعود کرده بنابراین دلیلی برای ترس از استقلال قرمزپوش کشور تاجیکستان وجود ندارد.

کمال کامیابی‌نیا و علی شجاعی و مهدی خانی غایبان سرخ ها در دیدار با استقلال هستند. سومی به تازگی دستش شکسته. کمال هم طبق معمول مصدوم است و شجاعی هم هنوز بهبود نیافته است.

پرسپولیس در سال های اخیر ۲۰ دیدار آسیایی را با نماینده هایی از کشورهای قزاقستان، ترکمنستان و ازبکستان داشته که حاصل این دیدارها، ثبت ۹ پیروزی، ۶ تساوی و۵ شکست بوده است.

استقلال و تراکتور مصاف با تیم های عربستانی/ پرسپولیس میهمان استقلال قرمزپوش

النصر عربستان – تراکتور ایران/ تراکتور بحران زده مقابل النصر ۶۲ میلیون دلاری

فردا شب النصر عربستان از ساعت ۲۰:۳۰ در قطر به مصاف تراکتور ایران خواهد رفت. النصر تیم قدرتمندی است اما آنچه باعث نگرانی هواداران تراکتور در این مسابقه است نه قدرت تیم حریف که وضعیت تیم تراکتور است.

تراکتور پیش از شروع این مسابقه به هیچ عنوان تمرین مناسبی نداشته است. فیروز کریمی که جانشین فراز کمالوند در این تیم شده شاید قبل از بازی با النصر فقط ۳ جلسه با بازیکنان تراکتور تمرین کرده است! کریمی در این مدت زمان کوتاه تلاش کرده با جملات انگیزشی روحیه بازیکنان تراکتور را بالا نگه دارد و آنها را  حداقل از نظر روحی و روانی آماده این بازی بزرگ کند.

با این حال تراکتور بحران زده فقط با ۱۶ بازیکن راهی قطر شد و حتی نتوانست فهرست تیمش را تکمیل کند! همین شرایط باعث شد که برخی نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی هم نسبت به وضعیت تراکتور واکنش نشان بدهند.

تراکتور تلاش می‌کند تیمی از پیش بازنده نباشد و امیدواریم قرمزپوشان تبریزی نمایشی دلچسب مقابل النصر عربستان ارایه بدهند.

نایف الماس، عبدالمجید الصلیهم و عبدالاله العمری به خاطر مصدومیت قادر به همراهی النصر در این بازی حساس نیستند این درحالی است که عبدالرزاق حمدالله، عبدالله مادو و علی لاجامی  هم به خاطر محرومیت قادر به همراهی تیم منزس نیستند.

گفتنی است نماینده ایران در مرحله گروهی موفق شد با کسب ۱۰ امتیاز دوم شود و با توجه به نتیجه دیگر گروه‌ها، به مرحله یک هشتم صعود کند.

استقلال و تراکتور مصاف با تیم های عربستانی/ پرسپولیس میهمان استقلال قرمزپوش

دیدار های یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

دوشنبه ۲۲ شهریورماه:

استقلال- الهلال عربستان ساعت ۲۱:۳۰

سه شنبه ۲۲ شهریورماه:

ناگویا گرامپوس  -     تگو  ساعت ۱۳:۳۰

اولسان هیوندای  -     کاوازاکی ساعت  ۱۵:۳۰   

پرسپولیس- استقلال تاجیکستان ساعت ۱۹:۳۰

تراکتور - النصر عربستان ساعت ۲۰:۳۰

شارجه امارات - الوحده امارات ساعت ۲۱:۳۰

چهارشنبه ۲۲ شهریورماه:

چونبوک موتورز- پاتوم تایلند        ساعت ۱۳

سرزو اوزاکا-پوهانگ استیلرز    ساعت ۱۳:۳۰

مرحله یک چهارم نهایی در تاریخ  ۵ و ۶ مهرماه ۱۴۰۰

مرحله نیمه نهایی (رفت و برگشت):

رفت: ۲۷ و ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰

برگشت: ۴ و ۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰

فینال (رفت و برگشت):

رفت: ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰

برگشت: ۶ آذرماه ۱۴۰۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =