• ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
  • کد خبر: 18335
  • readingTime: ۲ دقیقه
نایب قهرمانی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در لیگ برتر خلیج فارس

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ به میدان برود.

به گزارش ایراسین، با اعلام سهمیه کشورها برای حضور در رقابت های لیگ قهرمانان فوتبال آسیا، ایران ۲ سهمیه مستقیم و ۲ سهمیه غیر مستقیم در ACL، ۲۰۲۲ خواهد داشت.

تیم های پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی شدند، تیم فولاد مبارکه سپاهان به همراه استقلال تهران باید در مسابقات پلی آف حضور یابند.

لیگ قهرمانان آسیا، فصل آینده نیز به صورت ۲۰ تیمی و در ۵ گروه برای هر دو منطقه غرب و شرق برگزار می شود. کشورهای قطر و عربستان ۳ سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم خواهند داشت.

سهمیه امارات نیز مانند ایران ۲+۲ است. عراق یک سهمیه مستقیم و ۲ سهمیه غیر مستقیم دارد. وضعیت ازبکستان ۱+۱ است و کشورهای اردن، هند، تاجیکستان و ترکمنستان یک سهمیه مستقیم در این رقابت ها در اختیار دارند.

ضمن اینکه به هر کدام از کشورهای لبنان و سوریه یک سهمیه غیر مستقیم اختصاص داده شده است.

در مجموع ۱۶ تیم به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی می شوند و ۱۱ تیم دیگر برای کسب ۴ کرسی باقی مانده با یکدیگر به رقابت می پردازند.

تیم های استقلال و فولاد مبارکه سپاهان باید با تیم های الاتحاد عربستان، الغرافه قطر، بنی یاس و الشارجه امارات، الزوراء و النجف عراق، الانصار لبنان، تشرین سوریه و نماینده دوم ازبکستان (که هنوز رقابت های این کشور به پایان نرسیده) رقابت کنند.

24 فروردین استارت شیرهای زرد در لیگ قهرمانان آسیا

مرحله پلی آف در سه دور برگزار می شود و هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا ساز و کار این مرحله را اعلام نکرده ولی چنانچه مرحله مقدماتی همچون فصل گذشته برگزار شود، تیم هایی از یک کشور با هم روبرو نمی شوند.

همانطور که گفته شد، هنوز مکانیزم برگزاری مراحل مقدماتی اعلام نشده ولی به نظر می رسد در گام نخست، نمایندگان سوریه و لبنان به مصاف هم بروند تا پس از حذف یکی از این دو تیم و صعود تیم برنده، شماره تیم های حاضر در پلی آف به ۱۰ تیم برسد.

از این ۱۰ تیم، ۶ تیم در دور دوم به استراحت می پردازند و یا به عبارتی مستقیما راهی مرحله پایانی انتخابی خواهند شد. ۴ تیم دیگر در دو بازی مجزا با هم روبرو می شوند تا در نهایت ۲ تیم برنده راهی مرحله پایانی مقدماتی شده و با پیوستن به ۶ تیمی که با قرعه استراحت روبرو شده بودند، شمار تیم ها به عدد ۸ برسد و آنها در تک بازی حذفی به مصاف هم بروند و در نهایت ۴ تیم برنده راهی مرحله گروهی شوند.

استقلال چهارمین سهمیه ایران محسوب می شود و احتمالا اینکه آبی پوشان یکی از چهار تیمی باشد که باید در مرحله دوم پلی آف به میدان بروند، زیاد است، آبی پوشان برای صعود به مرحله گروهی، ممکن است دو بازی را در مرحله پلی آف انجام دهند.

بازی نخست احتمالا به مراتب آسان خواهد بود اما در بازی دوم تیم هایی نظیر الغرافه، الاتحاد، بنی یاس، الزوراء و… در انتظار استقلال هستند البته به شرط اینکه تیم های هموطن با هم روبرو نشوند در غیر اینصورت، احتمال رویارویی با فولاد مبارکه سپاهان نیز وجود دارد.

24 فروردین استارت شیرهای زرد در لیگ قهرمانان آسیا

به هر حال دور نخست از مرحله مقدماتی در تاریخ ۱۰ فروردین ۱۴۰۱، دور دوم در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ و دور پایانی و سرنوشت ساز نیز در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ برگزار می شود.

طبق اعلام این برنامه، شیرهای زرد ایران برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید ۲۴ فروردین به میدان بروند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =