• ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
  • کد خبر: 17840
  • readingTime: ۱ دقیقه
نفت

قیمت نفت امروز به دنبال صدور تائیدیه کامل واکسن کرونای فایزر توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) افزایش یافت و به مرز ۶۹ دلار رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت نفت امرروز، سه شنبه دوم شهریورماه، پس از تأیید کامل سازمان دارویی ایالات متحده آمریکا برای واکسن کرونا فایزر، افزایش یافت و سرمایه گذاران را نسبت به افزایش قیمت سوخت به دنبال افزایش احتمال واکسیناسیون در آمریکا امیدوار کرد.

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۱ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۶۸.۹۶ دلار در هر بشکه رسید. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) در معاملات آتی با ۱۴ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش به ۶۵.۷۸ دلار در هر بشکه رسید. هر دو شاخص نفت، پس از ثبت بزرگترین زیان هفتگی در بیش از ۹ ماه گذشته، روز پیش بیش از ۵ درصد جهش داشتنند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)  که دسامبر گذشته واکسن دو دوز (Pfizer/BioNtech) را برای استفاده اضطراری مجاز کرد، اکنون تأییدیه کامل برای استفاده در افراد ۱۶ سال به بالا صادر کرده است.

مقامات بهداشتی امیدوارند این اقدام، آمریکایی های واکسینه نشده را متقاعد کند که تزریق این واکسن ایمن و موثر است و انتظار می رود که دولت های ایالتی و محلی بیشتر و همچنین کارفرمایان خصوصی را مجبور به اعمال دستور واکسن کند.

ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد OANDA، می گوید: "تردید واکسن در برخی اقلیت ها ممکن است به دلیل سیگنال کاملاً واضح FDA به پایان برسد. با توجه به اینکه بسیاری از شرکت ها و سازمان های دولتی مجبور به اجرای دستورات واکسن هستند، سفر به دفتر باید در پاییز به طرز چشمگیری افزایش یابد."

نظرسنجی اولیه رویترز بر اساس داده های موجود تا پیش از انتشار داده های صنعتی روز دوشنبه نشان می دهد در شرایطی که موجودی نفت خام و بنزین ایالات متحده هفته گذشته کاهش یافته است، با افزایش قیمت انتظار می رود ذخایر تقطیر افزایش یابد.

باید توجه داشت که با افزایش مجدد تقاضای سوخت که از قیمت ها حمایت می کند ، تولید نفت خام پالایشگاه های هند در ماه جولای به بالاترین سطح خود در سه ماه اخیر رسید. گسترش سریع نوع بسیار عفونی دلتا از ویروس کرونا جدید و نرخ پایین واکسیناسیون در آسیا، به طور کلی با کاهش تقاضای سوخت، افزایش قیمت را محدود کرد.

وزارت انرژی ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که تا ۲۰ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر اضطراری نفت به منظور رعایت قوانین تصویب شده در سال های اخیر خواهد فروخت و تحویل نفت بین ۱ اکتبر تا ۱۵ دسامبر انجام می شود.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =