• ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 17805
  • readingTime: ۱ دقیقه
فولاد

چین با ادغام دو شرکت فولادسازی و ایجاد سومین تولیدکننده بزرگ جهان، رتبه بندی فولادسازی جهان را تغییر داد.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایسنا، ظرفیت  تولید سالانه فولاد خام گروه آن استیل پس از خرید ۵۱ درصد سهم گروه بنکسی استیل به ۶۳ میلیون تن افزایش پیدا می کند و ارزش فروش سالانه اش به ۳۰۰ میلیارد یوان (۴۶ میلیارد دلار) بالغ می شود. این شرکت پس از گروه چاینا بائوو (Baowu) که بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان است و قصد دارد بزرگتر شود و شرکت آرسلور میتال، در رتبه سوم قرار می گیرد.

گروه آن استیل اعلام کرد با توافق ادغام جدید، کاهش عرضه فولاد چین عمیقتر شده و تمرکز صنعت فولادسازی بهبود پیدا کرده و امنیت تامین سنگ آهن افزایش پیدا می کند. لی شین چوانگ، نایب رییس هیات مدیره انجمن آهن و فولاد چین اظهار کرد: مجموع تولید سالانه سنگ آهن این گروه به ۵۰ میلیون تن خواهد رسید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، صنعت فولاد چین در راستای برنامه این کشور برای چرخش به سمت تولیدکنندگان بزرگتر و کیفیت بالاتر که می توانند فعالیت بهینه تری و قدرت بیشتری در بازار داشته باشند، شاهد یک سلسله ادغام میان تولیدکنندگان بوده است. برنامه های مربوط به ادغام این شرکتها در اظهارنامه تنظیم شده برای بورس در آوریل اعلام شد با این حال مذاکرات حداقل از اوایل دهه ۲۰۰۰ در جریان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =