حجت الله غلامی

سخنگوی ستاداستانی مقابله با کرونا گفت: اصفهان از فردا به مدت ۵ روز تعطیل می شود و تردد به شهرهای مذهبی و فرهنگی استان اصفهان با محدودیت تردد همراه خواهند بود.

به گزارش ایراسین؛ حجت الله غلامی شامگاه یکشنبه در تشست خبری با توضیح آخرین تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: این جلسه در ادامه جلسه روز گذشته با ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شده و گزارش های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان نشان می دهد در شرایط بحرانی کرونا قرار داریم.

وی افزود: به طور متوسط در یک هفته تست کرونا ۲۵ هزار نفر در اصفهان مثبت می شود و ظرفیت تمام بیمارستانهای استان اصفهان به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است. متوسط سن مرگ و میرها ۵۷ سال است و جمع بستری های کرونا در اصفهان و کاشان سه هزار و ۷۵۰ نفر ثبت شد. این در حالی است سرجمع ترخیصی ها و بستری های در طول شبانه روز ۶۲۵ نفر است و فوتی ها ۴۲ نفر است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تصریح کرد: تاکنون ۹۰۰ هزار نفر در اصفهان دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند و به ۲۶۰ هزار نفر هم دوز واکسن کرونا تزریق شد. روزانه ۵۰ هزار نفر در ۸ مرکز واکسیناسیون اصفهان واکسن کرونا دریافت می کنند اما متاسفانه عده ای بدون فراخوان به مراکز دریافت واکسن مراجعه می کنند که ازدحام جمعیت به عامل انتقال ویروس کرونا مبدل شده است.

وی اضافه کرد: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اصفهان ۴۵ درصد است که در مقام مقایسه با کشور جایگاه مناسبی دارد اما باید این میزان به ۹۰ درصد افزایش یابد که نیازمند یک همت عمومی است و امیدواریم این تعطیلات به این امر منتج شود.

غلامی گفت: محدودیت تردد از ۱۲ ظهر روز دوشنبه تا ۵ شهریور با جدیت دنبال می شود و تمام مجوزهای تردد باطل شده است و فقط مجوزهایی که با مهر برجسته فرمانداری ها ممهور شده باشد قابل قبول است و هرگونه پلاک غیربومی مشمول جریمه و توقیف می شود.

وی گفت: حمل و نقل عمومی، ریلی و هوایی با یک سوم ظرفیت انجام می شود و تمام دوربین های ترافیکی عبور و مرور در ساعات منع تردد را ثبت می کنند و هرگونه دیرکرد جریمه، به صورت تصاعدی حساب می شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به تعطیلی ادارات و دستگاه‌ها اجرایی بیان کرد: تعطیلی تمام ادارات از روز دوشنبه این هفته (۲۵ مرداد) تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده (۳۰ مرداد) در جلسه تصویب شده است و بر این اساس به غیر از مشاغل گروه یک هیچ نهاد، اداره، صنف و یا بخش خصوصی اجازه فعالیت ندارد.

وی تصریح کرد: به جز اصناف ضروری تمامی ادارات حتی بانک‌ها هم تعطیل هستند و فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند.

وی  اظهار کرد: در عین حال در حال حاضر در ماه عزاداری محرم هستیم و تاکید شد که حتماً پروتکل‌ها به شدت رعایت شود همچنین تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد که برگزاری این مراسم در فضاهای سربسته و دسته روی‌ها ممنوع شود اما در فضای باز با رعایت شدید پروتکل‌ها می‌تواند انجام شود.

غلامی تاکید کرد: ترجیحا نذورات به صورت خشک و خام باشد و نذروات غذایی هم با نظارت بهداشت و به صورت بسته بندی مناسب به گونه ای برگزار شود که موجب ازدحام جمعیت نشود و امیدواریم هرگونه تردد بین شهری به حداقل برسد و شهرهایی که در آنها مراسم های مذهبی و فرهنگی برگزار می شود با محدودیت تردد همراه خواهند بود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: ورود به شهرهای مذهبی و فرهنگی استان اصفهان از کاشان، قمصر، نطنز، ابیانه، چادگان، باغ بهادران، سمیرم، فریدن، فریدونشهر و لنجان و فلاورجان و خمینی شهر ممنوع است و با جریمه نقدی همراه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =