• ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
  • کد خبر: 16438
  • readingTime: ۱ دقیقه
سنگ آهن

قراضه آهن به عنوان یکی از مواد اولیه و اثرگذار بر قیمت تمام شده شمش فولادی و همچنین محصولات نوردی بوده و تغییرات قیمتی این محصول می‌تواند بر بازار نیز اثرگذار باشد.

به گزارش ایراسین این ماده در ابتدای هفته جاری با ثبات کامل قیمتی همراه بود به گونه ای که قراضه وارداتی از امریکا در قیمت ۴۹۹دلار که هفته پیش به ثبت رسیده بود، باقی ماند و تغییری در نرخ آن ایجاد نشد؛ همچنین قراضه وارداتی از اروپا نیز در قیمت ۴۹۴ دلار و قراضه وارداتی نیز همچون قراضه وارداتی امریکا قیمت ۴۹۹ دلار بر هرتن را به ثبت رساندند.

گفته میشود که یکی از دلایل ثبات قیمتی قراضه؛ آرام بودن بازار قراضه در ترکیه به عنوان یکی از مصرف کنندگان عمده این ماده بوده است و از سوی دیگر نبود معاملات چشمگیر در خصوص فروش محصولات نیمه نهایی فولاد نیز بر این موضوع تاثیرگذاشته است.

اما باید توجه داشت که سنگ‌آهن به عنوان مهم ترین ماده اصلی برای تولید فولاد در سراسر جهان به شمار آمده است و این در حالیست که قیمت ها در ابتدای این هفته خبر از کاهش یافتن نرخ آنها را دارد. چراکه گفته میشود تغییر میزان صادرات از سوی برزیل به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن و روند روبه کاهش قیمت محصولات فولادی از جمله دلایل کاهش قیمت سنگ‌آهن است. چراکه سنگ‌آهن با عیار ۵۸درصد از ۱۸۵.۵ دلار برهرتن به ۱۸۳ دلار برهرتن رسیده و سنگ‌آهن با عیار ۶۲ درصد نیز با کاهش یک دلاری قیمت به ۲۱۵ دلار برهرتن قیمتگذاری شده؛ سنگ‌آهن با عیار ۶۵درصد نیز یا کاهش ۲.۵ دلاری قیمت از ۲۵۴ دلار به ۲۵۲ دلار رسیده است.

در کنار کاهش قیمت سنگ‌آهن و ثبات قیمتی قراضه، می بینیم قیمت زغالسنگ به عنوان سوخت مهم برای فولادسازان با روش کوره بلند، با رشد قیمتی همراه شده و زغالسنگ FOB استرالیا از ۱۸۰ دلار برهرتن به ۱۹۱ دلار برهرتن قیمتگذاری شده و رشد ۱۱ دلاری همراه شد. گفته می‌شود که یکی از دلایل این موضوع، بالارفتن میزان تقاضا و از طرف دیگر کاهش عرضه این ماده معدنی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =