حجت الله غلامی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: روند نزولی ابتلا به کرونا در اصفهان متوقف شده است و شیب صعودی گرفته است که با قرمز شدن اردستان همراه شد و فردا نسبت به اعمال محدودیت های پنجگانه کرونایی در اصفهان تصمیم گیری می شود.

حجت الله غلامی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه روند نزولی ابتلا به کرونا متوقف شده است و اکثر شهرهای کشور شیب صعودی پیدا کردند که در این شرایط ۹۱ شهر کشور قرمز است که شامل شهرستان اردستان در استان اصفهان هم می شود.

وی افزود: با توجه به قرمز شدن بیشتر شهرها در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد و کرمان و همچنین برخی از شهرهای فارس و بوشهر و تهران و البرز، وضعیت استان اصفهان هم بحرانی شده و مقرر شد از ورود خودروهای غیربومی از این استان‌ها به اصفهان جلوگیری شده و در صورت تخلف از آن، جریمه یک میلیون تومانی برای خودروهای متخلف ثبت شود.

قرمز شدن اصفهان از اردستان آغاز شد

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه قرمز شدن استان اصفهان با شهرستان اردستان آغاز شده است، تصریح کرد: پایانه‌های مسافربری برون شهری نیز موظف به کاهش یک سوم حجم سفرها شدند و با توجه به اینکه مدت ماندگاری افراد در اتوبوس‌های مسافربری برون شهری زیاد است مقرر شد که حجم سفرها کاهش یابد و همچنین بسته‌های بهداشتی در ابتدای سفر بین مسافران توزیع شود.

تردد از شهرهای قرمز به اصفهان ممنوع

وی با اشاره به اینکه تمام ترددها از استانهای قرمز به اصفهان و بالعکس با محدودیت مواجه است، گفت: تمام خودروهای با پلاک قرمز متوقف شده و به سمت کمربندی ها هدایت خواهند شد و مشمول جریمه می شوند.

اعمال خاموشی در تفرجگاه ها و بوستان ها

غلامی با اشاره به اینکه از تجمع در بوستان‌ها با توجه به خاموشی دو سوم روشنایی‌ها باید پرهیز شود، ابراز کرد: همچنین امروز بر جلوگیری از تجمع در اماکنی مانند رستوران‌ها و تالارها تاکید و به رستوران‌ها توصیه شد که بیشتر فعالیت‌های خود را به شکل بیرون بر داشته باشند.

رستوران ها کانون شیوع کرونا

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان از مردم خواست با توجه به اینکه در رستوران‌ها افراد ماسک‌های خود را از روی صورت بر می‌دارند تا جای ممکن از غذا خوردن داخل رستوران پرهیز و غذای خود را از طریق بیرون بر تهیه کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با کنترل شرایط موجود و رعایت دستورهای بهداشتی و محدودیت تعیین شده، وضعیت استان به سمت شرایط بدتر و حادتر پیش نرود.

اعمال محدودیت های پنجگانه طرح جامع هوشمند در اصفهان

غلامی گفت: محدودیت های پنجگانه طرح جامع هوشمند با حساسیت ویژه در تمام استان اصفهان به اجراء درخواهد آمد و مشاغل گروه های  ۲، ۳ و ۴ در شهرستان اردستان ممنوع هستند و فرماندار به عنوان رئیس ستاد شهرستانی موظف به اجرای آن است.

وی گفت: با این وضعیت حضور کارکنان در ادارات با محدودیت مواجه می شود و در جلسه روز سه شنبه ستاد استانی مقابله با کرونا اعمال محدودیت ها برای مراکز فرهنگی و مذهبی در نظر گرفته می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =