• ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
  • کد خبر: 15502
  • readingTime: ۲ دقیقه
بسته حمایتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: به منظور حمایت از کسب و کارهای بشدت آسیب دیده از کرونا تسهیلات مشاغل مذکور تا پایان شهریور ماه سالجاری تمدید شده است.

به گزارش ایراسین، خلیل قاسمی اظهار داشت: در حوزه وام کرونا، ستاد ملی مدیریت کرونا مقرر کرده که مهلت ثبت‌نام مشاغل و کسب‌ و کارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا و متقاضی دریافت تسهیلات کرونایی، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ و با شرایط دستورالعمل ابلاغ شده قبلی تمدید می‌شود و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبلی تا پایان آبان‌ ۱۴۰۰ هستند.

رئیس سازمان صمت هرمزگان افزود: بازپرداخت اقساط تسهیلات کرونایی دریافت شده توسط مشاغل و بنگاه های به شدت آسیب دیده از کرونا نیز اعم از تسهیلات کرونایی قبلی یا تسهیلات جدید تا پایان شهریور ۱۴۰۰ امهال می شود.

قاسمی در ادامه، مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده را مراکز مربوط به گردشگری، شرکت های حمل و نقل مسافر برون شهری، مراکز پذیرایی، تالارهای پذیرایی، رستوران ها، چایخانه ها، قهوه خانه ها، مراکز طبخ غذا، قنادی، شیرینی پزی، آب میوه و بستنی فروشی، آرایشگاه های مردانه، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، مراکز فروش انواع پوشاک، کفش، خرازی، خیاطی، مراکز فروش کادویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، لوازم تحریر، مراکز توزیع صنایع دستی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان و تزئینات داخلی ساختمان، آتلیه و عکاسی؛ مراکز عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی؛ مراکز آموزشی، آموزشگاه ها و مهدهای کودک، مراکز فرهنگی، هنری و رسانه ای (غیر دیجیتال)، موزه ها، سینماها و تئاترها؛ مراکز تفریحی، باغ وحش ها، شهربازی ها؛ مراکز ورزشی، باشگاه ها و مراکز ورزشی آبی، پارک های آبی و استخرها؛ نمایشگاه های تجاری اعم از عمومی، تخصصی و بین المللی اعلام کرد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به صنوف آسیب دیده از کرونا اظهار داشت: بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی (به غیر از تسهیلات قرض الحسنه)، که موعد پرداخت ‌آن‌ها در چهار ماه اول سال ۱۴۰۰ بوده و در این بازه زمانی پرداخت نشده است، منوط به آن که بدهی‌ آن‌ها به شبکه بانکی تا اول بهمن سال گذشته در طبقه جاری قرار داشته باشد، به انتهای دوره تقسیط منتقل خواهد شد تا طی چهار قسط پس از آخرین قسط وصول شود.

قاسمی افزود: تسهیلات پرداختی از محل صندوق کارآفرینی امید که جهت کسب‌وکارهای به شدت آسیب‌دیده پرداخت شده است نیز مشمول امهال بند فوق می‌شود. طبق این مصوبه، موعد پرداخت تسهیلات با بازپرداخت به صورت دفعی برای مشمولین این بند که سررسید بازپرداخت آن در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ باشد، به پایان تیر امسال منتقل می‌شود.

استمهال موارد این بند از احتساب و دریافت وجه التزام تأخیر تادیه دین و کارمزد اضافی مستثناست. از سوی دیگر مشمولین این بند تا موعد مقرر، برای بازپرداخت اقساط دارای سررسید طی چهار ماه اول سال ۱۴۰۰، مشمول محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بانکی ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیرجاری نمی‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان در ادامه به بحث چک‌ها پرداخت و افزود: ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های مقرر در ماده (۵) مکرر الحاقی به قانون چک (صرفاً برای دریافت تسهیلات) برای چک‌های صادر شده توسط صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا، که تاریخ مندرج در چک در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ بوده و منجر به برگشت چک و صدور گواهی‌نامه عدم پرداخت حداکثر تا پایان تیر ۱۴۰۰ شود، طی یک ماه پس از تاریخ برگشت، اعمال نخواهد شد. البته این موضوع مستلزم ارائه تقاضا از سوی صادر کننده چک به بانک یا مؤسسه اعتباری مربوط است.

منبع: شاتا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =