انتخابات در شرکت فولاد مبارکه

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در انتخابات این دوره فرایند شروع رای گیری در شعب اخذ رای یک ساعت زودتر و از ساعت ۷ صبح آغاز می شود

به گزارش ایراسین،حیدر قاسمی، رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان، اظهار کرد: انتخابات یکی از پشتوانه های مهم نظام اسلامی ایران است و پیش فرایندهای آن در استان اصفهان از چهارماه گذشته آغاز شده است و فرمانداران و بخشداران به عنوان محورهای اصلی انتخابات فعالیت‌ها و اقدامات خود را در جهت برگزاری انتخاباتی پرشور انجام داده‌اند. 

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا، انتخابات این دوره را متفاوت از دوره‌های قبل کرده است، تصریح کرد: در استان اصفهان شهر قرمز نداریم و روند بستری ها و فوتی ها کاهش یافته است، اما تمهیدات لازم را در نظر گرفته ایم و به تعداد شعب اخذ رای ۳۲۰ شعبه اضافه کرده ایم و از بابت بحران کرونا هیچ نگرانی نداریم و رعایت پروتکل های بهداشتی در محل شعب اخذ رای به نحو احسن خواهد بود.

زمان رای گیری انتخابات ریاست جمهوری یک ساعت زودتر از دوره های قبل آغاز می شود

قاسمی با بیان اینکه ساعت آغاز فرایند رای گیری یک ساعت زودتر شده است، گفت: یکی از تدابیر دیگر برای مقابله با کرونا این است که در این دوره از انتخابات رای گیری یک ساعت زودتر و از ساعت هفت صبح  آغاز می شود، همچنین الزامی نداریم که ساعت اخذ رای را تمدید کنیم. ساعت قانونی اخذ رای برای شوراها هشت ساعت و برای ریاست جمهوری ۱۰ ساعت است. 

وی گفت: برای کرونا سامانه ای تعریف شده است که شعب نزدیک به هر فرد را نشان دهد که مکان هایی که تراکم جمعیت کمتری دارند را به افراد اطلاع می دهد و با سامانه موبایل می توان به این سامانه ورود کرد که این امر از ترددها می کاهد. 

روز انتخابات قطعی برق نداریم

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد: هم اکنون کمبود برق در استان نداریم و برای انتخابات پیش بینی لازم انجام شده است تا در روز انتخابات قطعی برق نداشته باشیم. در شعب اخذ رای دستگاه های احراز هویت، الکترونیکی هستند و این دستگاه ها باتری ذخیره دارند، اما برای احتیاط برای برخی شعب، مولد اضطراری پیش بینی شده است. نمایندگان اداره برق در بسیاری از شعب اخذ رای  حضور دارند تا به مشکلات احتمالی رسیدگی کنند.

بدون ماسک در محل رای گیری حاضر نشوید

قاسمی گفت: در شعب اخذ رای مواد بهداشتی پیش بینی شده است و بدون ماسک کسی نباید در شعب حاضر شود و افراد خودکار شخصی به همراه داشته باشند. داشتن شناسنامه و شماره ملی الزامی است، اما داشتن کارت ملی الزام نیست و با رسید کارت ملی هم می توان رای داد.

وی تصریح کرد: تخلف انتخاباتی خاصی تاکنون گزارش نشده است. ستاد ملی کرونا اختیار به وزارت کشور داده است که تا دو ساعت در صورت لزوم زمان اخذ رای تمدید شود. همچنین انتخابات الکترونیکی در ۲۴ مرکز استان کشور در حوزه شوراهای شهر برگزار می شود و به غیر از شهر اصفهان در شاهین شهر هم انتخابات شوراهای شهر به شکل الکترونیکی برگزار می شود. 

قاسمی گفت: اعضای هیات اجرایی را بیشتر خودِ مردم تشکیل می دهند. تصمیمات اعضای هیات اجرایی بر اساس شناخت آنها از محل رای گیری است. هیات اجرایی است که تعیین می‌کند چه کسانی پای شعب اخذ رای باشند تا سلامت انتخابات تضمین شود. طبق قانون شوراها هر شعبه می تواند یک ناظر داشته باشد، اما برای انتخابات ریاست جمهوری تعداد ناظران می تواند بیشتر از یک نفر باشد. 

سهم عمده تبلیغات این دوره در فضای مجازی بوده است

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار کرد: علت رد صلاحیت ها با هیات های اجرایی و سپس با هیات نظارت استان ها است. اما احراز صلاحیت بر اساس استعلام از چهار مرجع است و نهایتا قانون به هیات اجرایی اختیار داده است که در صورت لزوم تحقیقات محلی را هم انجام دهند. 

قاسمی خاطرنشان کرد: به عنوان مجری انتخابات چهار مولفه امنیت، سلامت و رقابت و مشارکت را در نظر گرفتیم و با جلسات مختلفی که با احزاب داشتیم در جهت افزایش مشارکت تلاش کردیم، اما دو اصل امنیت و سلامت را به طوری جدی وارد شدیم و با تمهیداتی که داریم مشکلی پیش نمی آید و سلامت انتخابات را تضمین می کنیم. در ارتباط با اعضای شعب تاکیدات لازم انجام شده که بی طرف باشند و  قانون را رعایت کنند. درباره تبلیغات انتخابات در این دوره فضای مجازی نقش زیادی داشت و صدا و سیما هم در مناظرات محور قرار گرفت و کاندیداها تیز قانون را در تبلیغات خود رعایت کنند.

وی گفت: همه باید تلاش کنیم که اعتماد مردم را جلب کنیم و امید آفرین ظاهر شویم. هم اکنون از رسانه ها می خواهیم تا امید آفرین باشند و فضای اجتماعی دارای امید و آرامش باشد. هرچه مشارکت بیشتر باشد کسی که برآمده از رای مردم باشد با اطمینان بیشتری کار خواهد کرد.

بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای در استان هستند

همچنین علی اصغر رفیعی نژاد_ دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان، گفت: استان اصفهان با وسعت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع،  پنج میلیون و ۳۸۶ هزار نفر جمعیت دارد. برای این دوره سه میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۱۴ نفر واجد شرایط رای در استان هستند که از این تعداد ۷۹۳۳۰ نفر رای اولی هستند.

وی ادامه داد: استان اصفهان دارای ۲۴ شهرستان، ۱۱۱ شهر و ۵۲ بخش و ۱۳۲ دهستان است. در حوزه شوراهای شهری ۵۹۱ کرسی اصلی داریم که برای این تعداد ۳۷۵۱ نفر ثبت نام قطعی کردند و ۲۸۳۱ نفر تایید و ۶۵۶ نفر رد صلاحیت شدند. در ادامه ۲۳۵۷ نفر در هیات های نظارت تایید صلاحیت شدند و ۴۳۸ نفر هم رد شدند. 

رفیعی نژاد گفت: در انتخابات شوراها ۲۴۶۹ کرسی شهری و در حوزه روستایی ۳۱۲۴ کرسی وجود دارد که ۷۰۹۶ نفر ثبت نام کردند و در نهایت ۵۹۰۳ نفر رقابت نهایی خواهند داشت.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان، گفت: تعداد کل شعب اخذ رای در استان اصفهان ۳۴۶۷ شعبه است که از این تعداد ۳۱۰۷ شعبه ثابت و ۲۶۰  شعبه سیار است. همچنین ۲۴۵۶ شعب شهری و ۱۰۱۱ شعبه روستایی در استان وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =