غلامرضا نوروزی

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال 1399 نزدیک به دو میلیون و پانصد نفر آمار ورزشکار سازمان یافته کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایراسین، غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به بحرانی که در سطح کشور به دلیل ویروس کرونا وجود داشت هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان در کنار ورزش فعالیت‌های بسیار خوبی را انجام داد که جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه در ایام کرونایی جامعه ورزش همکاری بسیار خوبی داشتند، ادامه داد: آنها پروتکل‌های بهداشتی را بطور مطلوب رعایت نمودند و دست به دست هم دادند تا بتوانیم این بیماری را کنترل نمائیم.

 غلامرضا نوروزی با اشاره به نشست سالیانه هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: در این جلسه گزارش شفافی از فعالیت‌های بسیار خوب در سطح استان اصفهان ارائه شد، هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان یکی از هیات های فعال در سطح کشور است، انشاالله بتوانیم با حمایت بیشتر از این هیات خدمات پزشکی و ورزشی ارزنده ای را به جامعه ورزش استان اصفهان ارائه دهیم.

 رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور ادامه داد: اگر استان ها تقویت شوند و بتوانند در استان خود خدمات مورد نیاز ورزشکاران را ارائه دهند، نیاز نیست که ورزشکاران برای موضوعات پزشکی به تهران مراجعه کنند، به ویژه استانی مانند اصفهان که در رشته های بسیاری به صورت حرفه ای فعالیت می کند.

وی خاطرنشان کرد: تیم های فوتبال فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن می توانند تست های پیش فصل خود را در اصفهان و زیر نظر هیات پزشکی ورزشی انجام دهند. خدمات و تجهیزات استان اصفهان با کیفیت خوب و در بعضی از خدمات بالاتر از ایفمارک است، بنابراین به دنبال راهکار و تعامل با فدراسیون فوتبال و ایفمارک هستیم تا این خدمات در استان هایی که خود ظرفیت خوبی در این زمینه دارند انجام شود.

غلامرضا نوروزی با بیان اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی متولی سلامت ورزشکاران است، بیان داشت: ما این پیشنهاد را داده‌ایم که تیم ها در استان های خود تست های پزشکی را انجام دهند و آمادگی انجام این کار را نیز داریم، امیدوارم با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون های فوتبال و پزشکی ورزشی این امر اتفاق افتد، البته قواعد و قوانین فوتبال جدا از دیگر ورزش ها است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور پیرامون آمار ورزشکاران سازمان یافته در سال گذشته گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال ۱۳۹۹ نزدیک به دو میلیون و پانصد نفر آمار ورزشکار سازمان یافته کاهش پیدا کرد. در این سال نزدیک به یک میلیون نفر بیمه شده ورزشی در سطح کشور داشتیم، در صورتیکه سال ۱۳۹۸ نزدیک به سه میلیون و پانصد نفر ورزشکار سازمان یافته وجود داشت.

وی در پایان با اشاره به تزریق واکسن کرونا به ورزشکاران اظهار داشت: خوشبختانه در مرحله اول تزریق واکسن برای ورزشکاران المپیکی و پاراالمپیکی انجام شد و امیدوارم با تدابیر مطلوب همه ایرانی ها واکسینه شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =