زغال سنگ هند

قیمت زغال‌سنگ به عنوان یکی از مواداولیه مورد نیاز در صنعت فولاد، با افزایش قیمت همراه شده و این در حالی است که دیگر مواد اولیه مورد نیاز در صنعت فولادسازی و همچنین قیمت شمش فولاد و محصولات نوردی با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

به گزارش ایراسین، قیمت زغال‌سنگ فوب استرالیا که در هفته گذشته رشد ۱۷.۵ دلاری داشت و به قیمت ۱۳۱.۵ دلار رسیده بود، در ابتدای هفته جاری نیز به رشدخود ادامه داد و با جهش ۲۱.۵ دلاری، بهای زغال‌سنگ از ۱۳۱.۵ دلار به ۱۵۳دلار برهرتن رسید.

به گفته کارشناسان و فعالان در بازار، قیمت زغال‌سنگ استرالیا مجددا در حال بازگشت به شرایط مطلوب قیمتی است، چراکه سطح جدیدی از میزان تقاضا برای زغال‌سنگ از سوی کارخانه های مصرف کننده به وجود آمده و موجب شده تا روند افزایش قیمت ادامه دار شود.

نکته مهم اینجاست، گرچه هفته گذشته گزارشی مبنی بر این موضوع منتشر شده که کشور چین در راستای سیاست‌های خود برای کنترل قیمت مواد اولیه فولاد سیاست‌های جدیدی را در پیش گرفته و در تلاش است تا زغال‌سنگ کمتری از استرالیا خریداری کند، اما با این حال، خبرها حاکی از آن است که قیمت زغال‌سنگ وارداتی در بنادر چین نیز به شدت روبه افزایش بوده و چین درخصوص کنترل قیمت زغال‌سنگ آنچنان که باید نتوانسته است کاری از پیش ببرد.

در حال حاضر قیمت مواداولیه همچون سنگ‌آهن و قراضه به عنوان مواد اولیه فولادسازی با افت قیمتی مواجه شده‌اند و به عقیده کارشناسان بخش عمده‌ای از هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده تحت تاثیر این دو ماده اولیه به ویژه سنگ‌آهن بوده و زغال‌سنگ درصد کمی از هزینه را به خود اختصاص می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =