وزیر صمت سایپا

در جریان بازدید وزیر صمت از شرکت سایپا سیتروئن و در راستای احیای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی تفاهم‌نامه ای مشترک از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و مدیران ارشد استان اصفهان امضا شد.

به گزارش ایراسین، علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در دومین روز از سفر به استان اصفهان، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهرستان کاشان، از شرکت سایپا سیتروئن بازدید و تفاهم نامه مسئولیت های اجتماعی در قالب معین طرح های اقتصاد مقاومتی بین سایپا سیتروئن و وزارت صمت را امضا کرد.

این تفاهم‌نامه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و پیاده‌سازی اقتصاد مردمی درون‌زا اجرا خواهد شد و میزان سرمایه‌گذاری این تفاهم نامه ۵۰ هزار میلیارد ریال است.

شرکت سایپاسیتروئن، یکی از بزرگترین کارخانه های خودروسازی در کشور است که ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال تولید می کند که امروزه به تولید ۲۰۰ هزار دستگاه در سال افزایش یافته است. این شرکت با تکیه بر دانش بومی  خودروهای ساینا و تیبا را با کیفیت استاندارد تولید کند.

 شرکت سایپا سیتروئن کاشان، با حجم سرمایه‌گذاری ثابت ۶۰ هزار میلیاردی در بخش ریالی و ۲۵ میلیون یورویی در بخش ارزی بیش از سه هزار و ۷۰۰ شغل مستقیم را در کشور ایجاد کرده است.

ناصر آقا محمدی، مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا سیتروئن، در این مراسم اظهار کرد: این شرکت با هدف اشتغال مولد در سال ۸۹ و تولید خودروهای تیبا و ساینا به بهره برداری رسید و امروز ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار دستگاه را دارد.

وی مشکلات این واحد را کمبود انرژی مطرح کرد و افزود: اقلیم خشک کشور به ویژه در شهرستان کاشان با کمبود انرژی مخصوصا آب مواجه است و باید مسئولان مساعدت های لازم در این زمینه داشته باشند تا مانع زدایی و کمبود انرژی آب و برق مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا سیتروئن خبر داد: در آینده نزدیک ساخت راه آهن برای حمل و نقل جاده ای تولیدات این شرکت در دستور کار قرار خواهد گرفت تا شرکت " سایپا سیتروئن کاشان" به عنوان قطب خودروسازی محسوب شود.   

سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان در مجلس یازدهم اظهار کرد: شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به دست صنعتگران توسعه یافتند اما خلاء مسئولیت های اجتماعی در این صنایع مشهود است.

وی افزود: بارها این کمبود ایفای مسئولیت های اجتماعی توسط صنایع را در این شهرستانها گوشزد کرده ایم اما نتیجه ای در بر نداشته است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی به ایفای مسئولیت اجتماعی توسط دو هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در این شهرستانها اشاره کرد و افزود: امیدواریم این تفاهم نامه ضرورت ایفای مسئولیت اجتماعی توسط صنایع را در جامعه تبیین کند.

وی گفت: تلاش ما این است که مشکل کمبود انرژی شرکت سایپاسیتروئن مرتفع شود؛ اما از وزیر صمت درخواست داریم این شرکت به عنوان یک سایت اقتصادی از استقلال برخوردار شود و هئیت مدیره نه در قالب پیمانکار گروه سایپا بلکه به صورت مستقل تصمیم گیری کنند.

در ادامه رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن گرامیداشت حماسه سوم خرداد سفر به اصفهان را در مانع زدایی واحدهای تولیدی و صنعتی مثبت ارزیابی کرد و گفت: تشدید تحریم های ظالمانه و کرونا سال سختی را بر اقتصاد کشور تحمیل کرد اما علیرغم تمام مشکلات تولید در صنعت، صادرات و واردات رونق داشت.

وی به صادرات ۷۵ هزار میلیاردی  در بخش صنعت اشاره ای کرد و افزود: رشد صادرات ۸ درصدی در صنعت نشان داد که با تمام محدودیت های موجود می توان اقدامات موثری در صنعت انجام داد.

رزم حسینی ایرانیان را شایسته خودروهای باکیفیت دانست و افزود: با قبول مسئولیت در این جایگاه  مشارکت خودروسازان و اقتصاددانان در تولید خودروهای پرتیراژ و کم تیراژ در گروه های خودروسازی ایران خودرو و سایپا را در دستور کار قرار دادم تا رانت رایج در این زمینه پایان داده شود.

وی افزود:  تولید خودرو در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ علیرغم تمام محدودیت ها با رشد ۲۸ درصدی همراه است؛ اما آنچه برای وزارت صمت مهم است؛ ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع خواهد بود.
وزیر صمت در ادامه خاطرنشان کرد: قرار نیست صنایع برای ایفای مسئولیت اجتماعی هزینه کنند بلکه کافیست از ظرفیت های موجود در مناطق جغرافیایی پیرامونشان در راستای توانمندسازی و بهبود محیط کسب و کار و ثبت تاریخ شفاهی آن صنعت اقدام کنند.

رزم حسینی تاکید کرد: مسئولیت اجتماعی ذات صنایع و شرکت های توسعه گراست و شامل هراقدامی است که منجربه توانمندسازی افراد شود.

وی افزود: الزام و تکلیف دستوری برای ایفای مسئولیت اجتماعی کاربردی نیست اما شرکتها در راستای مردمی کردن اقتصاد خود می توانند از ظرفیت مسئولیت اجتماعی بهره کافی و وافی ببرند تا به توسعه متوازن و جلوگیری از مهاجرت به شهرهای بزرگ منجر شود.

وی در پایان از تلاش کارگران هم تشکر کرد و گفت: تحقق مسئولیت های اجتماعی همکاری بخش حاکمیتی با صنعت را هم می طلبد.

گفتنی است، وزیر صمت صبح روز گذشته، به‌ منظور بررسی فعالیت‌های چند واحد تولیدی و نیز افتتاح چند واحد صنعتی معدنی به همراه هیئتی از معاونان و مدیران وزارتخانه وارد استان اصفهان شد و تفاهم نامه مذکور با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه امام جمعه کاشان، سید جواد ساداتی نژاد نماینده مجلس، روح الله دهقانی دادستان کاشان، علی اکبر مرتضایی فرماندار کاشان، ناصر آقا محمدی مدیر عامل سایپا سیتروئن به امضا رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =