سعادت رادی

کارشناس بومی سازی مواد، قطعات و تجهیزات شرکت فولادمبارکه از بومی سازی شیر چاقویی سایز ۹۰۰ میلی متر در شرکت فولاد مبارکه خبر داد.

سعادت رادی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به بومی سازی شیر چاقویی کشویی سایز ۹۰۰ میلی متر در شرکت فولاد مبارکه، توضیح داد: با توجه به نیاز واحد شهید خرازی شرکت فولاد مبارکه به تعویض شیر چاقویی سایز ۹۰۰ میلیمتر به علت فرسودگی و نشتی و همچنین عدم امکان تامین قطعه از خارج از کشور به علت تحریم، واحد بومی سازی موظف به ساخت و تامین قطعه در داخل کشور شد.

این کارشناس بومی سازی مواد، قطعات و تجهیزات شرکت فولادمبارکه گفت: شیر چاقویی سایز ۹۰۰ میلیمتر طراحی منحصر به فردی دارد و جزء استاندارد های رایج کشور نیست و با محدودیت تولید همراه است؛ اما با شناسایی سازندگان توانمند دارای واحد فنی، مهندسی و طراحی و مذاکره فنی و بازرگانی و ارزیابی آنها توسط تیم بومی سازی، شرکت سازنده این قطعه شناسایی و انتخاب شد.  

وی اضافه کرد: طراحی و مدل سازی قطعه توسط سازنده و با مشورت تیم بومی سازی انجام گرفت که این امر با توجه به ابعاد، عملکرد و سایز بزرگ قطعه به تولید داخلی رسید و نیاز کشور برای طراحی شیرآلات با ویژگی های خاص رفع شد.

رادی افزود: تمامی مراحل طراحی، ساخت، مونتاژ و تست شیر چاقویی سایز ۹۰۰ میلیمتر با تکیه برتوان و تخصص کارشناسان داخلی تولید شد و تهدید تحریم را به فرصتی برای عدم وابستگی به خارج از کشور بدل کرد.

وی اضافه کرد: در سه دهه گذشته، واحد بومی سازی شرکت فولاد مبارکه تلاش کرده است با پشتیبانی از تولید داخلی و اعتماد به کارشناسان، بستر ساخت قطعات و تجهیزات مورد شرکت نیاز فولاد مبارکه را فراهم کند.

این کارشناس بومی سازی مواد، قطعات و تجهیزات شرکت فولادمبارکه گفت: بومی سازی شیر چاقویی کشویی سایز ۹۰۰ میلی متر در شرکت فولاد مبارکه به صرفه جویی ریالی بالغ بر ۷ میلیارد ریال منجر شد و از خروج ارز جلوگیری کرد. 

صرفه جویی ۷ میلیارد ریالی با بومی سازی یک قطعه منحصر به فرد در فولاد مبارکه/ ساخت شیر چاقویی کشویی سایز ۹۰۰ میلی متر برای اولین بار در کشور

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =