• ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
  • کد خبر: 14353
  • readingTime: ۷ دقیقه
فوتبال جهان

در شرایط کرونایی اکثر باشگاه‌های جهان ترجیح می‌دهند بیشتر به سراغ بازیکنانی بروند که قراردادشان در حال اتمام است.

به گزارش ایراسین، با نزدیک شدن به تابستان و بازشدن پنجره نقل‌وانتقالات، شایعات درباره انتقال ستاره‌های مختلف به تیم‌های دیگر قوت گرفته و هر روز اخبار مختلفی درباره جابه‌جایی بازیکنان بین باشگاه‌های مختلف در رسانه‌ها منتشر می‌شود. البته در این میان بحران کرونا باعث شده تیم‌ها از نظر اقتصادی در وضعیت نامناسبی قرار داشته باشند و به همین دلیل با احتیاط بیشتری به سراغ خریدهای جدید خود بروند.

در چنین وضعیتی باشگاه‌ها ترجیح می‌دهند بیشتر به سراغ بازیکنانی بروند که قراردادشان در حال اتمام است و می‌توانند بدون پرداخت هیچ پولی به تیم‌های کنونی، آنها را خریداری کنند. در لیگ برتر جزیره هم اگرچه اوضاع کمی بهتر از سایر لیگ‌هاست اما آنها هم بی‌میل نیستند تا چنین بازیکنانی را با صرف هزینه به مراتب کمتر به خدمت بگیرند. در ادامه به بررسی شرایط ۱۰ ستاره‌ای می‌پردازیم که در پایان این فصل به‌عنوان بازیکن آزاد می‌توانند راهی تیم‌های این کشور شوند.

سرخیو آگوئرو

مهاجم آرژانتینی سیتی پس از سال‌ها بازی در ترکیب این تیم به روزهای پایانی حضورش در این باشگاه نزدیک می‌شود و جدایی‌اش رسما اعلام شده است. این ستاره ۳۲ساله که افتخارات زیادی به همراه آبی‌ها به دست آورده است یکی از اهداف اصلی بارسلونا در تابستان به‌شمار می‌رود اما چلسی هم بی‌میل نیست تا از تجربه او در کنار تیمو ورنر جوان استفاده کند. پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس دیگر مشتریان آگوئرو هستند اما با توجه به دوستی دیرینه‌اش با مسی شانس حضورش در نوکمپ بیشتر از سایر تیم‌هاست. تنها مشکل او مصدومیت‌های پیاپی و متعددش در سال‌های اخیر است که به‌خصوص در این سن می‌تواند برایش دردسرساز شود.

مقصد بعدی ستاره‌های فوتبال جهان کجاست؟

داوید لوئیز

مدافع برزیلی در این فصل ۳۰ بازی در ترکیب آرسنال انجام داده و یکی از نفرات اصلی تیم آرتتا در مسابقات امسال بوده است اما هنوز مذاکره‌ای برای تمدید قراردادش انجام نشده و بعید است در این تیم لندنی ماندگار شود. لوئیز تنها دوسال پیش در انتقالی جنجالی از چلسی راهی تیم همشهری شد و حالا به نظر می‌رسد در آستانه انتقالی دیگر قرار دارد. با توجه به اینکه توپچی‌ها درحال حاضر پابلو موری، کالوم چمبرز، راب هولدینگ و گابریل را به‌عنوان مدافع میانی در اختیار دارند بعید است برای فصل بعد نیاز به این مدافع ۳۴ ساله داشته باشند. حضور در دیگر تیم‌های انگلیسی ازجمله کوئینز پارک‌رنجرز و رفتن به بنفیکا یا حضور در لیگ آمریکا از مهم‌ترین گزینه‌های پیش‌روی لوئیز هستند.

مقصد بعدی ستاره‌های فوتبال جهان کجاست؟

جروم بواتنگ

مدافع پا به سن گذاشته بایرن‌مونیخ در این فصل هم کمتر فرصت بازی در ترکیب این تیم آلمانی را پیدا کرد و به نظر می‌رسد به همین دلیل باواریایی‌ها تمایلی به حفظ او و تمدید قراردادش ندارند. حسن سالی‌حمیدزیچ، مدیر ورزشی باشگاه نیز تایید کرده پیشنهادی جدید به این مدافع مرکزی ارائه نخواهد شد. در چنین شرایطی بواتنگ که از سوی یواخیم لوو از تیم ملی آلمان نیز کنار گذاشته شده باید به فکر تیمی جدید برای خود باشد. او که پیش از حضور در مونیخ مدت کوتاهی در منچسترسیتی بازی کرده بی‌میل نیست دوباره بازی در لیگ برتر را تجربه کند. بواتنگ با ۸ قهرمانی در بوندس‌لیگا و ۲ بار فتح لیگ قهرمانان مدافعی باتجربه محسوب می‌شود که می‌تواند به تیم‌هایی چون تاتنهام و آرسنال که از مشتریان جدی او محسوب می‌شوند کمک زیادی کند.

مقصد بعدی ستاره‌های فوتبال جهان کجاست؟

جورجینیو واینالدوم

پیش از این بارها از تمایل بارسلونا برای به خدمت گرفتن او صحبت شده است و شاید حضور در نوکمپ اصلی‌ترین گزینه برای هافبک هلندی باشد. البته این اتفاق در شرایط قطعی خواهد شد که رونالد کومان بتواند جایگاهش به‌عنوان سرمربی بارسا را حفظ کند. این مربی هلندی در ابتدای این فصل هم تمایل زیادی برای خرید واینالدوم داشت اما باشگاه ترجیح داد تا یک‌سال صبر کند و او را به‌عنوان بازیکن آزاد به خدمت بگیرد. حالا با نزدیک شدن به تابستان تردیدهایی در این باره وجود دارد و شاید مقصد این هافبک ۳۰ ساله باشگاه دیگری باشد. کومان خطر اخراج از بارسا را به خوبی حس می‌کند و به همین دلیل شاید واینالدوم پس از ۵ سال حضور در لیورپول راهی دیگر تیم‌های خواهانش ازجمله یوونتوس، پاری‌سن‌ژرمن یا اینترمیلان شود. البته حضور در دیگر تیم‌های انگلیسی نیز گزینه‌ای مهم برای او محسوب می‌شود و ممکن است ترجیح دهد تا همچنان در لیگ جزیره بماند.

مقصد بعدی ستاره‌های فوتبال جهان کجاست؟

ممفیس دپای

نخستین دوره حضور او در لیگ برتر انگلیس چندان خوب پیش نرفت و نتوانست خود را با شرایط منچستریونایتد وفق دهد. این ستاره هلندی در لیون احیا شده و به یکی از ستاره‌های این تیم در دو فصل اخیر تبدیل شده است. در این شرایط او هم یکی از نفراتی است که بارسا برای صرفه‌جویی در هزینه‌هایش روی خریدش نظر دارد و گفته می‌شود احتمالا نوکپ مقصد بعدی وی خواهد بود اما شرایطش تقریبا شبیه واینالدوم است و سرنوشت کومان تاثیر زیادی در این انتقال خواهد داشت. لیورپول به تازگی به سراغ این مهاجم ۲۷ساله رفته و در تلاش است تا او را زودتر از بارسا و یوونتوس به خدمت بگیرد. شاید تنها تردید او در پیوستن به این تیم انگلیسی دوران ناموفقی است که در یونایتد سپری کرده و نگران تکرار آن دوران است.

مقصد بعدی ستاره‌های فوتبال جهان کجاست؟

سرخیو راموس

مدافع باتجربه رئال‌مادرید این روزها مذاکرات سختی را با باشگاه برای تمدید قراردادش انجام می‌دهد و هنوز نتوانسته بر سر مدت قراردادش با آنها به توافق برسد. رسانه‌های اسپانیایی از احتمال بالای جدایی کاپیتان مادریدی‌ها در انتهای فصل خبر می‌دهند و در چنین شرایطی و حتی در ۳۵سالگی تیم‌های زیادی خواهان به خدمت گرفتن او هستند. البته نمایش ضعیف او برابر چلسی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان و همچنین مصدومیت‌های اخیر نشان از این دارد که راموس هم از روزهای اوجش فاصله دارد. از آرسنال، چلسی و تاتنهام به‌عنوان مشتریان انگلیسی او نام برده می‌شود اما احتمال حضورش در لیگ‌های آمریکا، چین و ژاپن هم کم نیست.

مقصد بعدی ستاره‌های فوتبال جهان کجاست؟

لوکاس وازکز

یکی‌دیگر از رئالی‌هایی که بر سر تمدید قراردادش با پرس به توافق نرسیده و به احتمال زیاد در انتهای فصل از این تیم جدا می‌شود وازکز است. بازیکنی که زیدان علاقه زیادی به او دارد و در پست‌های مختلف از او بازی می‌گیرد. این ستاره ۲۹ ساله که بیشتر دوران فوتبالش را در رئال سپری کرده احتمالا فصل بعد چالشی جدید را آغاز خواهد کرد و از اتلتیکومادرید و میلان به‌عنوان مقصدهای احتمالی او یاد می‌شود. چلسی هم بی‌میل نیست این ملی‌پوش اسپانیایی را به ترکیب خود اضافه کند تا بتواند بازیکنی خوب که توانایی بازی در چندین پست ازجمله دفاع و وینگر راست را دارد، در اختیار داشته باشد.

مقصد بعدی ستاره‌های فوتبال جهان کجاست؟

جان لوئیجی دوناروما

گلر جوان میلانی‌ها بار دیگر به روزهای پایانی زمان قراردادش با این تیم نزدیک شده و همانند دفعه قبل به سختی حاضر است تا این قرارداد را تمدید کند. دوناروما که از او به‌عنوان بوفون جدید فوتبال ایتالیا یاد می‌شود حتی تا آستانه حضور در یوونتوس هم پیش رفت اما درنهایت مدیران روسونری توانستند او را برای ماندن متقاعد کنند. این‌بار هم در ۲۲ سالگی دوباره با مینو رایولا، مدیر برنامه‌های جنجالی‌اش برای میلان دردسرساز شده است. او تاکنون ۲۴۸ بازی در ترکیب این تیم انجام داده و اگر چه می‌تواند با این تیم در فصل آینده لیگ قهرمانان حضور داشته باشد اما شاید منتظر مشخص شدن تکلیف لیگ است تا براساس رتبه تیمش درباره ماندن یا جدایی تصمیم بگیرد. چلسی و منچستریونایتد شرایط او را زیرنظر دارند و ممکن است درصورتی‌که تصمیم به جدایی بگیرد برای خرید او دست به‌کار شوند. البته یوونتوس هنوز هم گزینه اصلی او در ایتالیا محسوب می‌شود.

مقصد بعدی ستاره‌های فوتبال جهان کجاست؟

جولیان دراکسلر

قرارداد هافبک آلمانی با پاریسی‌ها در تابستان به پایان می‌رسد و شاید این‌بار بالاخره شاهد حضور او در لیگ جزیره باشیم. اگرچه دراکسلر نتوانست انتظاراتی که از او می‌رفت را در این سال‌ها برآورده کند اما هنوز ۲۷ سال دارد و هنوز هم می‌تواند بهتر شود. او که پیش از این یک‌بار پیشنهاد آرسنال را رد کرده بود شاید در صورت دریافت پیشنهادی جدید از این تیم، جدی‌تر به آن فکر کند و اگر رئال‌مادرید خواستار بازگشت مارتین اودگارد (که به صورت قرضی در آرسنال بازی می‌کند) باشد، دراکسلر گزینه‌ای ارزان‌قیمت برای جانشینی او خواهد بود. البته دراکسلر در این مدت با بدشانسی‌هایی هم مواجه شده و مصدومیت اجازه نداده تا توانایی‌هایش را در این تیم فرانسوی نشان دهد.

مقصد بعدی ستاره‌های فوتبال جهان کجاست؟

هاکان چالهان‌اوغلو

هافبک ترک‌تبار میلان دو فصل درخشان را در این تیم سپری کرده و یکی از ارکان موفقیت‌های تیم پیولی در این مدت بوده است. مذاکرات برای تمدید قرارداد او همچنان در جریان است اما این ملی‌پوش ترکیه‌ای مشغول بررسی پیشنهادات و شرایط سایر تیم‌هاست و هنوز مشخص نیست آیا در انتهای فصل راهی باشگاه دیگری خواهد شد یا در سن‌سیرو می‌ماند. میلان به او پیشنهاد تمدید ۵ ساله قراردادش را داده اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است. این هافبک بازی‌ساز دوست دارد فصل بعد در لیگ قهرمانان حضور داشته باشد و به همین دلیل ممکن است درصورتی‌که میلان نتواند سهمیه اروپا را کسب کند راهی باشگاه‌هایی چون چلسی یا لیورپول شود.

منبع: فرهیختگان

مقصد بعدی ستاره‌های فوتبال جهان کجاست؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =