حجت الله غلامی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیک چهارم کرونا در اصفهان شکسته شده است و پیشنهادی برای فعالیت اصناف از طرف اصفهان به ستاد ملی کرونا ارائه شده است که تا شنبه نتیجه آن مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شامگاه دوشنبه، «حجت الله غلامی» در هشتاد و پنجمین ستاد استانی مقابله با کرونا با ابراز تسلیت شهادت امام علی(ع) اظهار داشت: این جلسه با حضور استاندار اصفهان برگزار شد و بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان در هفته جاری، پیک چهارم کرونا در بسیاری از شهرستانهای استان اصفهان روند نزولی به خود گرفته است.

وی افزود: بسیاری از شهرستانهای استان اصفهان در حال عبور از پیک چهارم کرونا است؛ اما هنوز وضعیت کرونا در شهرستانهای اصفهان، دهاقان، شهرضا و خمینی شهر مطلوب نیست و امیدواریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی این شهرستانها هم روند نزولی کرونا را طی کنند.

روند فوتی های کرونا در اصفهان نزولی نیست!

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با اینکه روند شیوع کرونا در استان اصفهان به سمت نزولی شدن است اما هنوز تعداد بستری های کرونا با موارد ترخیصی برابر است؛ این در حالی است که در هفته های گذشته تعداد بستری های کرونا بیشتر بود و مراکز درمانی در حالت اشباع بودند. 

وی افزود: در هفته های گذشته تعداد موارد مثبت کرونا ۴۵ درصد بود که امروزه به ۳۸ درصد کاهش یافته است اما کماکان موارد فوتی کرونا نزولی نیست.

اجرای فاز پنجم طرح شهید سلیمانی در محله های اصفهان

غلامی به اجرای ۴ گام از طرح شهید سلیمانی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: اجرای فاز پنجم این طرح با همکاری بسیج و اداره بهداشت استان اصفهان به تصویب رسید تا با نظارت محله محور و مشارکت اجتماعی و اقدامات محافظ گونه در ادارات و دستگاه های اجرایی بتوان این بیماری را کنترل کرد.

وی در ادامه به موضوع واکسیناسیون کرونا در اصفهان اشاره کرد و توضیح داد: واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان با همکاری نیروهای بسیج و اداره بهداشت در طیف وسیع در نظر گرفته شده است تا با رسیدن واکسن کرونا به میزان لازم، جامعه هدف نسبت به این بیماری واکسینه شود.

مبنای واکسیناسیون در اصفهان، سند ملی واکسیناسیون است

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان از اسفندماه آغاز شده است، اظهار کرد: واکسینه شدن افراد بالای ۸۰ سال تا پایان اردیبهشت ادامه دارد و از آن پس افراد مسن با پنج سال کمتر برای دریافت واکسن کرونا به مراکز بهداشتی مراجعه خواهند کرد.

وی مبنای واکسیناسیون در استان اصفهان را طبق سند واکسیناسیون ملی برشمرد و گفت: امیدواریم تا شهریورماه جامعه هدف نسبت به بیماری کرونا واکسینه شوند و تا پایان دی ماه هم تمام کشور واکسن کرونا را دریافت کنند.

غلامی گفت: از خردادماه بیماران زمینه ای بین ۱۶ تا ۶۶ سال برای دریافت واکسن کرونا فراخوانده می شوند. ۹۲ درصد از شهروندان اصفهان در سامانه سیب پرونده دارند و مابقی هم لازم است نسبت به ایجاد پرونده سلامت به نزدیکترین مرکز بهداشت محل زندگی مراجعه کنند و یا با سامانه ۳۱۱۳ تماس حاصل کنند.

برگزاری مراسم های شب قدر در فضای باز

وی افزود: برگزاری مراسم های شب قدر در فضای باز و به مدت دو ساعت برگزار می شود و با توجه به پوشش وسیع صداو سیما توصیه می شود افراد از این فرصت استفاده کنند.

پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری امتحان می دهند

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا به برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی هم اشاره ای کرد و گفت: طبق اعلام کشوری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم در محیط کاملا نظارت شده از نظر بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود و افراد مشکوک هم در فضای ایزوله امتحان می دهند. برگزاری امتحانات مابقی مقاطع تحصیلی به صورت مجازی خواهد بود.

وی افزود: تاریخ برگزاری امتحانات پایه نهم از۲۷ اردیبهشت ماه لغایت۱۸خرداد و امتحانات پایه دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۲۴ خرداد ماه است و جای هیچ گونه نگرانی نیست چراکه تمام موازین بهداشتی محیط و پروتکل های بهداشتی در ایام امتحانات رعایت می شود.

فعالیت اصناف در گرو تایید ستاد ملی کرونا است

غلامی در پاسخ به خبرنگار ایراسین که از تمدید محدودیت های اصناف در هفته آینده پرسید، پاسخ داد: پیشنهادی بر این مبنا که اصنافی که مراجعات محدود دارند از هفته آینده به صورت شیف بندی در سرکار حاضر شوند از طرف ستاد استانی مقابله با کرونا به تهران ارائه شده است که نظر نهایی روز شنبه اعلام می شود.

وی افزود: فعالیت مشاغل گروه یک و دو در شهرستانهای نارنجی استان اصفهان مجاز است اما منتظر اعلام نتیجه توسط ستاد ملی کرونا می مانیم و آن چیزی که حتمی است تا پایان این هفته فعالیت مشاغل به جزء گروه یک ممنوع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =