حسن صادقی

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ایران گفت: قطار شرکت فولاد مبارکه همواره بر ریل حفاظت و ایمنی بهداشت کار حرکت کرده است.

حسن صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با تبریک روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: اولین روز ماه می در تقویم میلادی یادآور روز جهانی کار و کارگر است؛ چرا که یادمان  اعتراضات منسجم کارگران شیکاگویی برای استیفای حقوقشان است و به این مناسبت هرسال در تمام دنیا مراسم هایی برگزار می شود.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی ایران به یمن آزادی بیان و برگزاری اجتماعات نسبت به پیش از انقلاب، این یادبود هر سال بهتر از گذشته برگزار می شود و در هشت سال اخیر برای بزرگداشت و برگزاری اجتماعات کارگری در این روز نیاز به اخذ مجوز نیست و مطالبات جامعه کارگری ایران در این روز بیان می شود.  

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ایران تصریح کرد: به مناسبت روز جهانی کار و کارگر مطالبات معوقه سازمان تامین اجتماعی از دولت که بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است مطرح خواهد شد و متاسفانه در ردیف بودجه سالانه کشور سهم سالیانه تامین اجتماعی قرار داده نشده است که باعث کاهش توان مالی سازمان تامین اجتماعی در رسیدگی چندوجهی به امور کارگران شاغل و بازنشسته است.

وی اضافه کرد: برآوردها حاکی از این است که جامعه کارگری کشور بیش از ۱۴ میلیون نفر است که از این تعداد بالغ بر دو میلیون نفر کارگران خویش فرما هستند و مابقی آن را بیمه شدگان اجباری تشکیل می دهد. ۱۷درصد جامعه کارگری کشور را هم زنان تشکیل می دهند.

صادقی گفت: جدای از امنیت شغلی و معیشت کارگران می توان به بهداشت محیط کار هم اشاره کرد؛ چرا که یک اصل خدشه ناپذیر است و بر اساس کنوانسیون های بین المللی دولت و کارفرما موظف به تامین اصول بهداشت محیط کار و ایمنی برای کارگر هستند. 

وی با تاکید بر شعار« اول ایمنی؛ بعد کار» گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی کشور با استانداردهای تعریف شده در راستای بهداشت محیط کار گام بر می دارند و در ایام کرونا هم با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی مدافع سلامت نیروی کار بودند؛ این در حالی است که در صنوف و واحدهای کوچک کارگری کمتر این مهم رعایت شده است.

وی گفت: نظارت و کنترل و بهداشت ایمنی کار همواره در شرکت فولاد مبارکه رعایت شده است و با توجه به احتمال بالای حوادث کار در این واحد صنعتی، این شرکت در وقوع حوادث حین کار روند کاهشی بسیار خوبی را طی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =