نرخ ارز

اصفهان- رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: بدنبال کاهش نرخ ارز و دلار شاهد برگشت فضای کسب و کار قبل از گرانی‌ها شدیم و قدرت چانه زنی و پیش خرید باز هم رونق گرفت.

رسول جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: با افزایش قیمت دلار و ارز و ایجاد فضای گرانی اون رسم و رسوم کاسب کاری که جای چانه زنی بود از بین رفته بود و دیگر کسی نمی توانست کالایی را پیش خرید کند.

وی بیان داشت: بدنبال کاهش نرخ ارز و دلار و نوسانات قیمت، کم کم آرامش به بازار برگشت و شاهد پرداخت های قسطی و قدرت چانه زنی برای مشتری و ایجاد فضای پیش خرید اجناس فراهم شد.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با اعلام اینکه ماه آتی را روشن میبینم از نظر فضای اقتصادی، ادامه داد:در گذشته کاسب کاران با اعتبار کالایی را می خریدند و قدرت انتخاب بین خریدار ومصرف کننده رسم بود که تمام این رسومات با نوسانات قیمت ارز و دلار از بین رفت و امروز با تثبیت ارز و دلار شاهد برگشت این رسومات هستیم.

وی بیان داشت:  پیش بینی ما این است که هر چه به سمت عید پیش برویم قطعا با فضای بهتری در بازار مواجه خواهیم شد.

جهانگیری همچنین در پاسخ به این سوال که با بالا رفتن نرخ دلار و ارز شاهد یک آشفته بازاری بودیم به طوری که بسیار گزارش دادند کالایی را خریدند و پول آن را هم دادند اما فردای آن روز رفتند آن کالا را به خانه ببرند فروشنده حاضر به دادن نشده و گفته قیمت آن بالا رفته است، ‌آیا رسیدگی در این دست مواردها داشته اید، ‌گفت:بله متاسفانه این موارد بوده است به ویژه در خرید مبل که باید یک ماه دیگر تحویل می گرفتند یا خرید جهیزیه که مثلا دو ماه پیش کالا را خریداری کردند اما بعد دو ماه رفتند فروشنده تحویل نداده که در صورت داشتن فاکتور به طور قطع با این اشخاص برخورد میشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =