حجت الله غلامی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: میزان رعایت محدودیت های پنج گانه طرح جامع هوشمند توسط شهروندان اصفهان به ۷۵ درصد افزایش یافته است و تشدید بر نظارت این محدودیت ها در دستور کار مدیریت کرونا اصفهان است.

حجت الله غلامی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: پیشنهاد طرح تعطیلی ده روزه توسط ستاد استانی مقابله با کرونا ارائه شد و مشابه سایر استانهای کشور مورد تصویب ستاد ملی کرونا قرار گرفته نشد و ضرورت تشدید بر اجرای محدودیت های پنج گانه طرح جامع هوشمند مورد تاکید واقع شد.

وی افزود: خوشبختانه رعایت مردم اصفهان در اجرای محدودیت های پنج گانه طرح جامع هوشمند به ۷۵ درصد افزایش یافته است و همین روند تا پایان هفته به ۹۵ درصد برسد می توان از این وضعیت بحرانی عبور کرد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: تیم های بازرسی و پایش از بخش های اصناف، صمت، بهداشت و درمان، شهرداری، تعزیرات و انتظامی استان اصفهان بر رعایت محدودیت های پنج گانه طرح جامع هوشمند موجب می شود تا این وضعیت کرونا در استان اصفهان کنترل شود.

وی اضافه کرد: تا پایان هفته نتیجه اقدامات بررسی می شود و اگر نیاز به تصمیم جدید بود با ستاد ملی کرونا هماهنگ می شود.

گفتنی است که محدودیت‌های پنجگانه طرح جامع هوشمند شامل فعالیت «ادارات و کارکنان»، «تجاری»، «بازرگانی و خدماتی»، «آموزشی، فرهنگی و اجتماعی» و «ترددها» می شود.

در بخش «فعالیت ادارات و کارکنان» شهرستانهای قرمز استان اصفهان با کاهش حضور تا یک سوم کارکنان همراه خواهد شد و دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول اجازه فعالیت دارند. در این حوزه کاهش حضورکارکنان سایر دستگاه ها به میزان یک دوم و لغو ماموریت های اداری غیرضروری انجام می گیرد و برگزاری جلسات با رعایت الزامات و حداکثر ۲۰ نفر برگزار می شود. 

 در بخش های «تجاری» و «بازرگانی و خدماتی» مشاغل گروه های دو، سه و چهار اجازه فعالیت ندارند و اگر تخلف کنند با پلمب ۱۵ روزه همراه خواهند شد. 

در حوزه «آموزشی، فرهنگی و اجتماعی» تمام مدارس، دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، آموزشگاه ها و حوزه های علمیه به طور کامل تعطیل هستند و از هرگونه نماز های جمعه، مساجد،نمازهای جماعت یومیه و مراسم های آیینی و مذهبی در شهرهای قرمز استان اصفهان ممنوع است. 

و بخش پنجم محدودیت های طرح جامع هوشمند به «ترددها» اختصاص دارد و ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و از ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی جلوگیری می شود و تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح ممنوع است و متخلفان مشمول جریمه می شوند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =