مهرداد اکبریان

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران با اشاره به اینکه بومی‌سازی فولاد می‌تواند نقطه عطفی در توسعه کشور باشد اظهار داشت: این مسئله حرکت مثبتی است که در صنعت فولاد ایجاد شده است.

مهرداد اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین افزود: جشنواره فولاد ابعاد وسیعی دارد که می‌تواند در اشتغال و کسب‌وکار تا بهبود شرایط صادراتی سهم قابل توجهی داشته باشد.

وی با اظهار خشنودی از این حرکت مثبت در راستای اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: زنجیره صنایع معدنی یکی از بخش‌هایی است که در بومی‌سازی نقش مهم و عمده‌ای دارد و این جشنواره حرکت بزرگی است که می‌تواند به این زنجیره را برای آینده‌ای درخشان کمک کند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ادامه داد: حمایت از تولید و توسعه بخش‌های صنایع معدنی و شرکت‌هایی که می‌توانند در اقتصاد پایداری ایجاد کرده و توان داخلی را افزایش دهند یکی از اولویت‌ها و اهدافی است که باید در این جشنواره باید مدنظر باشد.

اکبریان با تأکید بر اینکه تأمین نیازها در داخل ما را از وابستگی به خارج دور خواهد کرد و بهبود شرایط تنها در سایه حمایت از کالاهای داخلی است اظهار داشت: باید در این جشنواره به این سمت حرکت کنیم.

وی گفت: باید تلاش کنیم که حتی‌الامکان تجهیزات صنعت فولاد داخلی شود و توسعه‌یافتگی کشور را شاهد باشیم و این موضوع نیز با بازنگری در درخواست‌ها و خرید بهینه صورت خواهد گرفت.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن تصریح کرد: اقدامات سازنده‌تر در این زمینه می‌تواند ما را در برابر تحریم‌ها مستحکم‌تر کرده و با توجه به اینکه صنعت فولاد، یک صنعت استراتژیک کشور است آنچه به این صنعت اهمیت بیشتری می‌بخشد، این است که در مبادلات تجاری داخلی و حتی مبادلات تجاری خارجی اثر بسیار مؤثری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =