• ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
  • کد خبر: 12561
  • readingTime: ۱ دقیقه
گندله

گروه کانه‌های فلزی همواره در دوره‌های مختلف یکی از صنایع با پتانسیل سودآوری بالا در بازار بوده‌اند که به‌دلیل شیوه‌نامه‌های عموما نادرست قیمت‌گذاری با محدود شدن حاشیه سود مواجه شدند.

به گزارش ایراسین، گروه کانه‌های فلزی همواره در دوره‌های مختلف یکی از صنایع با پتانسیل سودآوری بالا در بازار بوده‌اند که به‌دلیل شیوه‌نامه‌های عموما نادرست قیمت‌گذاری با محدود شدن حاشیه سود مواجه شدند. در حال حاضر مطابق آخرین شیوه‌نامه، قیمت‌گذاری کنسانتره معادل ۱۶درصد، گندله ۵/ ۲۳درصد و آهن اسفنجی ۵۰درصد شمش فولاد خوزستان صورت می‌گیرد که این عدد اختلاف چشم‌گیری با نرخ‌های جهانی دارد. محتمل‌ترین سناریوها برای شیوه‌نامه‌هایی که در آینده قیمت زنجیره فولاد را متاثر می‌کند به قرار زیر خواهد بود که مطابق این درصدها سود ۴ سهم اصلی فعال در این صنعت محاسبه شده است.

سناریوی اول: تغییر درصد آهن اسفنجی، کنسانتره و گندله به ترتیب به ۵۵، ۱۹ و ۵/ ۲۶درصد شمش فولاد خوزستان در بورس کالا که مطابق این سناریو EPS‌ها در سال ۱۴۰۰ در صورت پایداری مفروضات تحلیلی به شرح جدول شماره یک خواهد بود.

سناریوی دوم: تغییر درصد آهن اسفنجی، کنسانتره و گندله به ترتیب به ۶۰، ۲۱ و ۵/ ۲۸درصد شمش فولاد خوزستان در بورس کالا که مطابق این سناریو EPS‌ها در سال ۱۴۰۰ در صورت پایداری مفروضات تحلیلی به شرح جدول شماره ۲ خواهد بود.

سناریوی سوم: اما در صورت عدم ایجاد تغییر در شیوه‌نامه  قیمتی و برقراری همین نرخ‌ها تا پایان سال ۱۴۰۰ با فرض میانگین دلار ۲۵هزار تومان در طی سال، EPS شرکت‌ها به شرح جدول شماره ۳ است.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =