• ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
  • کد خبر: 11073
  • readingTime: ۲ دقیقه
کاهش قیمت

عوامل موثر بر قیمت‌ها در بازار فولاد در 3 ماه فوریه، مارس و آوریل نشان می‌دهد، عوامل موثر بر کاهش قیمت‌ها قدرت بیشتری نسبت به عوامل رشد قیمت در بازار را دارند.

به گزارش ایراسین، در ماه فوریه عوامل اثرگذار بر کاهش قیمت‌ها شامل مواردی همچون کاهش فعالیت تجاری در چین و جنوب شرقی آسیا در طول تعطیلات کریسمس، کاهش قیمت قراضه، کاهش سفارشات بازرگانان و مصرف کنندگان نهایی به دلیل ورود کالاهای خریداری شده قبلی و رشد صادرات فولاد چین است. اما در خصوص عوامل موثر بر افزایش قیمت‌ها طی ماه فوریه می‌توان به تمایل تولیدکنندگان برای تقویت سهم بازار و جبران خسارت‌های مالی ناشی از تجارت‌های ضعیف در ماههای گذشته، انتظار رشد قیمت در بازار زغال‌سنگ و محدودیت تولید متالوژی در چین در طول زمستان به دلیل نیازهای زیست محیطی اشاره کرد.

کارشناسان صنعت فولاد با نگاهی بر این عوامل معتقدند که اثر عوامل کاهشی قیمت تاثیر بیشتری بر فرآیند بازار خواهد داشت و طی ماه فوریه قیمت‌ها روبه کاهش خواهند رفت.

اما در ماه مارس کاهش سفارشات بازرگانان و مصرف کنندگان نهایی به دلیل ورود کالاهای خریداری شده قبلی، تقاضای ضعیف محصولات نوردی با کاهش قیمت در نیمه دوم ماه مه – ژوئین به کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا و رشد صادرات فولاد در چین از جمله موارد اثر گذار بر کاهش قیمتها در بازار فولاد خواهند بود. در مقابل مواردی مانند تمایل تولیدکنندگان برای تقویت سهم بازار و جبران خسارت های مالی ناشی از تجارت های ضعیف در ماه‌های گذشته ، انتظار رشد قیمت در بازار زغال سنگ ( این دو مورد در ماه فوریه نیز جزو موارد اثرگذار مثبت بر قیمتها بودند) احیای تقاضا برای محصولات فولادی در بخش ساخت و ساز در اتحادیه اروپا و کشورهای cis  و انتظار تضعیف قیمت قراضه در ترکیه از جمله عوامل موثر بر افزایش قیمت‌ها هستند که به نظر فعالان و تحلیلگران این صنعت، عوامل موثر بر افزایش قیمت‌ها، اثر بیشتری نسبت به عوامل کاهش دهنده قیمت دارند. در نتیجه باید منتظر افزایش قیمتها در بازار طی ماه مارس باشیم.

تحلیل‌ها نشان می‌دهد که در ماه آوریل کاهش فعالیت‌های تجاری در کشورهای مسلمان در طول ماه رمضان، رشد تولید فولاد پس از رفع محدودیت های تولید در طول فصل گرما در چین، رشد صادرات فولاد در چین و در نهایت پیش بینی کاهش قیمت قراضه در ترکیه از جمله اتفاقاتی هستند که از آنها با عنوان عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمتها در بازار یاد می‌شود. موارد اثرگذار بر رشد قیمتی همچون تمایل تولیدکنندگان برای تقویت بازار و انتظار رشد قیمت‌ها در بازار زغال‌سنگ که برای دو ماه فوریه و مارس نیز وجود دارد، از عوامل موثر بر افزایش قیمتها در ماه آوریل نیز خواهد بود. البته در کنار این دو مورد تقاضای زیاد برای محصولات نوردی در بازارهای اتحادیه اروپا و CIS نیز وجود داشته است.

در مجموع می‌توان گفت که تحلیلها حاکی از آن است که در ماه آوریل نیز همچون فوریه، عوامل موثر بر کاهش قیمت اثرات بیشتری بر بازار خواهند داشت و مجددا بعد از صعودی شدن قیمت‌ها در ماه مارس، بازهم شاهد کاهش قیمت در آوریل خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =