سیف‌الله امیری

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صمت در میزگرد تخصصی بررسی مهم ترین مسائل روز صنعت فولاد و صنایع وابسته که در دومین روز از یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار برگزار شد اظهار کرد: امیدوار می رود بتوانیم مسائل بخش فولاد در این صنعت حل و فصل کنیم، زیرا تصمیم‌گیری خارج از زنجیره به زیان تولید است.

به گزارش ایراسین، سیف اله امیری با بیان این مطلب افزود: اظهار کرد: قرار است یک آیین‌نامه جدید برای صنعت فولاد تدوین کنیم که در قانون مصوب مجلس لحاظ شود.

به گفته وی، دولت به دنبال ممنوعیت صادرات نیست بلکه تبدیل ماده خام به محصول فرآوری شده را پیگیری می‌کند.

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صمت اظهار کرد: برخی محصولات سنگ‌آهن مصرف‌کننده ندارند و صادراتشان آزاد است، اما باید در ابتدا تامین مواد اولیه واحدهای فولادی تضمین و سپس صادرات انجام شود.

امیری همچنین تصریح کرد: حدود 18 میلیون تن شمش فولاد در کشور تولید می شود که مصرف آن 11 میلیون تن است و مابقی باید صادر شود اما صادرات شرایط خاصی دارد و وزارتخانه تولیدکنندگان را برای عرضه در بورس و تامین داخل کنترل می‌کنند.

وی ادامه داد: 50 درصد معادن کشور غیرفعال هستند و به زودی آزادسازی آن‌ها انجام خواهد شد که امیدواریم معادن سنگ‌آهن خوبی در میان آن‌ها باشد.

به گفته امیری، تغییرات پیاپی در وزارت صمت و معاونت معدنی مانع تصمیم‌گیری مناسب برای مسائل صنعت فولاد شده است. امیدواریم مسئله تیک محموله‌های صادراتی حل شود و به جای کنترل روزانه، چندماهه باشد.

وی افزود: تولید کنندگان فولاد به قدری در بورس کالا کم عرضه کردند که مشکلات کنونی پیش آمد و مجلس وارد عمل شد، البته در ماه‌های اخیر عرضه‌ها مناسب و منظم شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =