گمرک

مدیر کل گمرکات استان اصفهان گفت: طی سال جاری  ۵۵ میلیارد ریال از حقوق ورودی مواد اولیه وارداتی به کار رفته در کالای صادراتی به این مجتمع مسترد شده است.

به گزارش ایراسین، صبح روز یکشنبه، 19 بهمن ماه، رسول کوهستانی پژوه، مدیرکل گمرکات استان اصفهان در دیدار با حمید رضا عظمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، بیان داشت : گمرک اختصاصی فولاد مبارکه از همان ابتدای احداث شرکت فولاد مبارکه ایجاد شده و در تسهیل و تسریع تشریفات  صادرات و واردات کالاهای این مجتمع عظیم نقش به سزایی دارد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به اینکه این مجتمع به عنوان اولین شرکت استان به عنوان فعال مجاز اقتصادی شناخته شده است اظهار داشت : گمرک خدمات و تسهیلات ۱۸ گانه خاصی برای فعالان مجاز اقتصادی قائل است که یکی از مهمترین آنها دریافت ضمانت نامه بانکی یکساله از زمان درخواست است.

وی رویه استرداد حقوق ورودی  در گمرک را یکی از مزایای مهم به صادرکنندگان برشمرد و اذعان داشت: طی سال جاری  ۵۵ میلیارد ریال از حقوق ورودی مواد اولیه وارداتی به کار رفته در کالای صادراتی به این مجتمع مسترد شده است.

در این جلسه که با حضور معاونین خرید، اقتصادی و مالی و تکنولوژی فولاد مبارکه ادامه داشت، تسریع صدور ضمانت نامه های بانکی، تجهیز انبارهای فولاد مبارکه در گمرک اصفهان و اتخاذ تدابیری جهت استفاده بهینه از فضای انبارهای موجود و ایجاد انبار جدید  مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

مدیر کل گمرکات استان اصفهان با اشاره به حجم بالای تبادل کالا و تجهیزات فولاد مبارکه از طریق گمرک خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه جزو شرکت های قدیمی بوده که به عنوان شرکت فعال حوزه اقتصادی شناخته می شود و از جمله مراکز اقتصادی منحصر به فرد کشور است که با توجه به برخورداری از مزیت های گمرکی از گمرک اختصاصی بهره مند و در ساختار گمرک کشور  چارت سازمانی مصوب برای آن وجود دارد.نکته مهم آن است که این امکان به جز این شرکت و ذوب آهن اصفهان، در هیچ یک از نقاط دیگر کشور وجود ندارد.

وی افزود: گمرک اختصاصی شرکت فولاد مبارکه اصفهان و ذوب آهن به دلیل حجم بالای واردات و صادرات و با هدف  کاهش هزینه های این دو شرکت است.

حمیدرضا عظمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از تسهیلات و خدمات ویژه کارکنان گمرک تشکر و قدردانی کرد و بیان داشت : حضور کارکنان گمرک در روزهای تعطیل و خارج از وقت اداری و در ایام کرونا ستودنی است .

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه دستورات ویژه ای درخصوص تامین تجهیزات لازم تخلیه، بارگیری و انبارداری صادر کرد و اظهار داشت:  انبارهای اختصاصی گمرک فولاد مبارکه هزینه های این شرکت را کاهش داده است.

در ادامه بازدید مدیرکل، معاونین و تنی چند از کارکنان گمرکات استان اصفهان به شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند و همچنین از خطوط تولیدشرکت فولاد مبارکه به عنوان  بزرگترین مجتمع فولادی خاور میانه و شمال آفریقا بازدیدکردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =