مزایای ریخته‌گری پیوسته برای عرضه فولاد خام

آمار تولید مقدماتی کالاهای منتخب معدنی و صنایع معدنی در ۹ ماهه ۹۹ منتشر شد و بر اساس آن شاهد رشد 9.5درصدی در تولید محصولات فولادی و رشد 8.3درصدی در تولید فولاد خام نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

به گزارش ایراسین، بر پایه اطلاعات منتشر شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صمت، در حوزه تولید فولاد خام می‌بینیم که در ۹ ماهه ۹۸ برابر با ۱۹۹۸۶.۱هزارتن بوده است که این عدد در ۹ماهه ۹۹ به ۲۱۶۵۰.۱هزارتن رسیده و با رشد ۸.۳درصدی همراه شده است.

در خصوص محصولات فولادی تولید شده نیز می بینیم که طی مدت ۹ماهه ۹۹، میزان تولید ۱۹۱۹۹.۱هزارتن بوده که در مقایسه با ۱۷۵۳۰.۷هزارتن در ۹ماهه ۹۸ با رشد ۹.۵درصدی همراه گشته است.

کاتد مس نیز یکی دیگر از محصولات صنایع معدنی با ارزش افزوده بالاست. این محصول نیز در مدت ۹ماهه ۹۹ به مقدار ۲۱۴.۱هزارتن تولید شده و در مقایسه با ۱۹۲.۴هزارتنی دد مدت مشابه سال قبل رشد ۱۱.۲درصدی داشته است.

شمش آلومینیوم خالص نیز در ۹ماهه ۹۹ به مقدار ۳۰۸.۲هزارتن تولید شده که در مقایسه با ۲۰۳.۸هزارتن تولید شده در ۹ماهه ۹۸ رشد ۵۱.۲درصدی داشته است.

آلومینا به عنوان ماده اولیه مورد نیاز صنعت آلومینیوم، طی ۹ماهه امسال ۱۷۵.۳هزارتن تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل( ۱۷۲.۱هزارتن)‌رشد ۱.۸درصدی داشته است.

کنسانتره زغالسنگ طی مدت ۹ ماهه ۹۹ رشد منفی ۱.۵درصدی داشته است. چرا که میزان تولید در ۹ماهه ۹۸ به مقدار ۱۲۴۲.۶هزارتن بوده اما امسال این عدد به ۱۲۲۴.۳هزارتن کاهش یافته است.

سیمان هم در ۹ ماهه ۹۹ به مقدار ۵۳۶۰۶.۹هزارتن تولید شده و در مقایسه با ۴۶۶۹۱هزارتن ۹ماهه سال قبل رشد ۱۴.۸درصدی داشته است‌.

کاشی و سرامیک به عنوان یکی از محصولات صنایع معدنی به شمار می آید. تولید این محصول در 9 ماهه 99 برابر با 316314.3هزارمترمربع بوده است که در مقایسه با تولید 332960هزارمترمربع با رشد منفی 5درصدی تولید مواجه شده است.

شیشه جام به واسطه استفاده از مواد اولیه معدنی در تولید خود، جزو محصولات صنایع معدنی است. این محصول در 9 ماهه 98 به مفدار 867.4هزارتن تولید شده و این عدد امسال به 847.3هزارتن رسیده و رشد منفی 2.3درصدی داشته است.

ظروف شیشه ای نیز همچون شیشه جام که در 9 ماهه 98 به مقدار 538.2هزارتن تولید شده بود با کم شدن تولید و رسیدن به عدد 532.4هزارتن، رشد منفی 1.1 درصدی داشته است.

ظروف چینی نیز با رشد منفی 10.9درصدی در تولید از عدد 44.6هزارتن در 9 ماهه 98 به میزان 39.7هزارتن رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =