نظام مهندسی معدن

سازمان نظام مهندسی معدن ایران در راستای اهداف تعریف شده خود در جهت گسترش برنامه‌های آموزشی در کشور با سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری امضا می‌کند.

به گزارش ایراسین سازمان نظام مهندسی معدن ایران، قصد دارد با همکاری سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت معادن فعال در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم که امکان تحصیل برای دانش آموزان وجود ندارد، اقداماتی را انجام دهد.

از مواردی که قرار است از سوی این دو بحش انجام شود می‌توان به تعامل و ایجاد همکاری های مشترک به منظور اجرای طرح آشتی با آموزش (آبا) به منظور جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل و ارتقاء نرخ پوشش تحصیل افراد لازم تعلیم در کشور و همکاری در زمینه ایجاد و توسعه مدارس و مراکز غیر دولتی برای تربیت افراد متخصص در بخش معدن و صنایع معدنی اشاره کرد.

گفتنی است معادن در ایران همواره به عنوان یک مزیت به شمار می آیند، چرا که با فعال شدن آنها ضمن اینکه تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع مختلف در کشور صورت می‌گیرد، در نهایت آبادانی و توسعه منطقه نیز می‌گردد.

درواقع به دلیل پراکندگی معادن در کشور و تعداد بالای آنها می بینیم که بسیاری از معادن در مناطق دورافتاده و بعضا محروم کشور قرار گرفته اند و زمانی که سرمایه‌گذاران معدنی در این مناطق مشغول کار می‌شوند به نوعی هم باعث اشتغالزایی این مناطق شده و هم منجر به توسعه یافتن و بالارفتن امنیت در آنجا می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =