جهانگیری

معاون اول رئیس جمهور: بخش فولاد و معدن مهم‌ترین فرصت سرمایه گذاری در ایران است و ما خوشبختانه در ایران از معادن فلزی و غیر فلزی خوبی برخورداریم و می‌توانیم ده ها سال از این معادن بهره برداری کنیم.

به گزارش ایراسین فاز دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد. اسحاق جهانگیری در افتتاح فاز دوم این مجتمع فولادی ضمن تشکر از بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان در این سال ها گام بلندی در سرمایه گذاری برداشته است. یکی از کارهای بزرگ و مهمی که در این سال ها به همت بنیاد به ثمر رسیده، اتوبان تهران-شمال است. البته بخش هایی از این طرح هنوز در حال تکمیل است اما بنیاد با انجام این کار، گره بزرگی را از کشور باز کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای ارزشمند بنیاد سرمایه گذاری در فولادسازی کشور بود که توانست در این بخش نیز سرمایه گذاری مناسبی انجام دهد. ساخت واحد بزرگ و توانمند فولاد کاوه در زمان مناسب با یک مدیریت بسیار خوب، با ظرفیت 1.2 میلیون تن و سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومانی یک کار بسیار ارزشمند است و من از از آقای فتاح رئیس بنیاد بابت این اقدامات تشکر می کنم.

جهانگیری در بخش دیگر یاز صحبت های خود به پتانسیل بالای کشور در بخش فولاد و معدن اشاره کرد و گفت: بخش فولاد و معدن مهم‌ترین فرصت سرمایه گذاری در ایران است و ما به خواست خدا از معادن فلزی و غیر فلزی خوبی در کشور برخوردار هستیم و می توانیم ده ها سال از این معادن بهره برداری کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر آن برخورداری از نعمت انرژی و تربیت نیروی متخصص و کارآمد در این بخش ها از امتیازات دیگر ایران است و امروز توان ساخت و طراحی یک کارخانه عظیمی همچون فولاد کاوره در کشور وجود دارد و با همین توان بالا ما توانسته ایم  65 درصد فولاد در خاورمیانه را تولید کنیم و سالیانه 12 میلیون تن فولاد صادرات داشته باشیم که اگر میزان تولید فولاد به 55 میلیون تن برسد، بخش مهم از نیاز صادرات کشور می تواند از صادرات فولاد تامین شود.

معاون اول رئیس جمهور در خاتمه به نگاه به بخش خصوصی و فرصت سرمایه گذاری در کشور پرداخت و گفت: امروز یکی از نیازهای مهم کشور بحث سرمایه‌گذاری است. این زیبنده کشور نیست که رشد سرمایه گذاری در نزدیک به 10 سال گذشته منفی بوده است. باید به بخش خصوصی اطمینان داد تا بخش خصوصی و نهادهای عمومی وارد سرمایه گذاری شوند؛ چرا که سرمایه گذاری آینده یک کشور را می سازد. این کار انقلابی نیست که ما با بخش خصوصی مبارزه کنیم.

شایان ذکر است با احتساب ظرفیت تولید در مرحله دوم فولاد کاوه جنوب کیش، حدود ۱۰ درصد تولید فولاد کشور افزایش می‌یابد و این میزان تولید باعث می‌شود تا رتبه فولاد کاوه جنوب کیش در میان تولید کنندگان فولاد کشور از  جایگاه هفتم به چهارم ارتقاء یابد و با راه اندازی این واحد صنعتی برای ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۶ هزار و ۴۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال زایی شده است.

با بهره برداری از مرحله دوم این مجموعه فولادی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید شمش در کشور و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اضافه شده و ظرفیت تولید در این شرکت به سالانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن شمش فولادی خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =