غریب‌پور

خداداد غریب‌پور رییس هیات عامل ایمیدرو در آیین افتتاح بومی‌سازی و ساخت شبیه‌ساز رانندگی دامپتراک اظهار کرد: امروز شاهد موفقیت علمی در بخش معدن و صنایع معدنی کشور هستیم.

به گزارش ایراسین وی در ادامه افزود: موضوع شبیه سازی بسیار حائز اهمیت است. زیرا بیش از ۵۰درصد حوادث معادن روباز مربوط به موارد غیر ایمن و ترافیکی است.

به گفته وی؛ طرح شبیه سازی که توسط دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ساخته شده میتواند تلفات و حوادث معدنی را کاهش دهد. البته دانشگاه خواجه نصیر قبل از این طرح، در زمینه اتوبوسرانی شبیه سازی انجام داده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ شاهد رشد ۳۰درصدی در تولید بودیم و حوادث معدنی نیز زیر ۵درصد بوده است‌ همچنین در بخش hsee سازمان ایمیدرو به دنبال صفر کردن درصد حوادث معدنی هستیم که اسن موضوع نیازمند آموزش، مهارت و تکنولوژی است که باید بومی سازی انجام شود.

غریب‌پور ادامه داد: در بخش معدن و صنایع معدنی تکیه ایمیدرو بر بومی سازی و ساخت داخل است. در فولاد قائنات نیز در زمینه بومی سازی تجهیزات اقداماتی انجام شده و امیدواریم در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

به گفته وی، هدفگذاری ۵۰۰میلیون دلاری برای بومی‌سازی در حوزه معدن داریم تا بتوانیم در این زنجیره به ارزآوری دست پیدا کنیم. چرا که سال گذشته شاهد صادرات ۸میلیارد دلاری در بخش معدن و صنایع معدنی بودیم. این شبیه سازی می تواند منجر به کاهش خطرات شود.

معاون وزیر صمت ادامه داد: با افزایش اقدامات در حوزه ایمنی بهره وری نیز افزایش پیدا می کند. درواقع ایمیدرو بدنبال کیفی سازی تولید و فکر جان پرسنل است.

به گفته غریب پور، ٤٦ درصد از حوادث مربوط به حوادث ترافیکی در معادن روباز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =