• ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
  • کد خبر: 7430
  • readingTime: ۲ دقیقه
گوهرسنگ

توجه به گوهرسنگ‌ها امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین بحث‌های بخش معدن تبدیل شده و تلاش برای پیشرفت در صنعت گوهرسنگ‌ها و بالا بردن ارزش افزوده حاصل از تولید محصول نهایی در این بخش همواره از سوی سازمان‌های دولتی همچون ایمیدرو و بخش خصوصی همچون تشکل خانه معدن ایران وجود دارد.

به گزارش ایراسین، تا جایی که خانه معدن ایران به عنوان یکی از مجریان اصلی برای رشد و توسعه در صنعت گوهرسنگ‌ها انتخاب شده اقدامات اجرایی همچون اکتشاف و غربالگری برعهده این تشکل گذاشته شده است.

در این زمینه شاهد بودیم که هفته گذشته خانه معدن ایران با کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی تفاهم‌نامه دوجانبه همکاری را برای پیش برد این اهداف به امضا رساند. محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن ایران درباره امضای این تفاهم‌نامه به "ایراسین" گفت: خانه معدن ایران با جدیت موضوع گوهرسنگ‌ها را در برنامه‌های خود جای داده و دنبال می‌کند. زیرا با توجه به مسئولیت سازمان ایمیدرو در رابطه با بحث گوهرسنگ‌ها که بخشی از آن یعنی اکتشاف و غربالگری را به خانه معدن محول کرده، الزاما عملیات اجرایی آن به خانه معدن ایران واگذار شده است؛ در این رابطه نیز تفاهمنامه ای با این کانون با هدف هدایت فضای کسب و کار در صنعت گوهرسنگ‌ها به سمت دانش محورشدن به امضا رساندیم.

وی ادامه داد: در این زمینه کمیته گوهرسنگ‎های خانه معدن ایران مسائل مربوط به سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را دنبال می‌کند و هم اکنون چند استان به صورت کامل مورد بررسی و پایش قرار گرفته که می‌توان به استان آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و فارس اشاره کرد. همچنین طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان شهریور ماه باید ۷ استان را به سرانجام برسانیم و برنامه‌ریزی کامل برای موضوع گوهرسنگ ها در این استان‌ها داشته باشیم.

به گفته بهرامن، در واقع این طرح از سوی دکتر غریب‌پور به خانه معدن ایران داده شده است؛ در این راستا نیز خانه معدن ایران با کانون جواهرات تفاهم نامه‌ای را به امضا رسانده که در قالب آن بخشی از کارهای مهندسی و اجرایی آن خانه معدن ایران بر عهده بگیرد و بحث آموزش و بازار نیز توسط کانون انجام شود.

رییس خانه معدن ایران گفت: با توجه به ارزش گوهرسنگ‌ها به عنوان یکی از موادمعدنی موجود در کشور و نقش مهم آن در اشتغالزایی، استفاده از پتانسیل سنگ‌های معدنی می‌تواند مورد توجه قرارگیرد تا بتوانیم حرکت نو و مهندسی در بخش معدن در حوزه گوهر سنگ‌ها و مواد معدنی ارزشی ایجاد کنیم.

به گفته وی، کانون دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی قرار است بخش بازار و مباحثی که در زمینه طلا جواهر و... را برعهده بگیرد؛ یعنی معدن را به بازار وصل کند. همچنین این کانون با توجه به پتانسیلی که در بخش آموزش دارد، استفاده از روش‌های نو برای به کارگیری گوهرسنگ‌ها را می‌تواند در دستور کار خود قرار دهد.

بهرامن گفت: کانون می‌تواند جریان تولیدی را در استان‌های مختلف همچون یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تبریز و اصفهان و... به راه بیاندازد. درواقع عمده کار کانون آموزش و استفاده از استراتژی نوین برای تبدیل این ماده معدنی به یک محصول با ارزش افزوده بالاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =