قنواتی

مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان اعلام کرد : 20 درصد از نیاز داخلی به ورق گالوانیزه توسط این شرکت تولید می‌شود که درحال برنامه‌ریزی برای سهم بالاتر هستیم.

به گزارش ایراسین، عزیز قنواتی درحاشیه مراسم روز ملی استاندارد گفت: ورق گالوانیزه به عنوان ماده اولیه بسیاری از صنایع پایین دستی کشورمان در واقع موتورمحرکه این صنایع برای تولید کالای باکیفیت داخلی است، از این رو در تلاشیم  با تکیه به توانمندی متخصص داخلی ظرفیت تولید و سهم بیشتری از بازار به دست آوریم.

قنواتی در ادامه افزود: سال گذشته برنامه فروش ماهانه 12 هزار تن فولاد گالوانیزه را در دستور کار داشتیم که محقق شد و برای سال جدید به دنبال سهم بیشتر هستم که تا امروز براساس آمارها به این مهم دستیافته‌ایم و برای تامین نیاز بازار داخلی و افزایش صادرات برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر تاکید کرد: هم اکنون این واحد تولیدی از لحاظ کیفیت و استاندارد در صدر منقطه قرار دارد که همین روند عاملی در صعودی شدن تقاضای خرید‌های خارجی در بازارهای منطقه و فرا منطقه‌ای بوده و امیدواریم با حمایت‌های دولتی ارزش افزوده بالاتری به اقتصاد کشورمان هدیه بدهیم.

 به گفته قنواتی آغاز روند بازسازی سوریه و عراق طی چندماه اخیر پس از بسته شدن پرونده داعش در این منطقه باعث شده تا تاجران عراقی و سوری با توجه به کیفیت بالای فولاد گالوانیزه امیرکبیر تقاضای بیشتری برای خرید از ایران داشته باشند و نکته جالب توجه اینجاست که تجار یاد شده تا قبل از این نیازهای خود را از ترکیه تامین می‌کردند.

قنواتی درباره حمایت‌های صادراتی دولت از تولید کنندگان فولاد نیز تاکید کرد: بازارهای خارجی به صورت اتفاقی ایجاد نمی‌شوند و رقابت در این بازارها بسیار تنگاتنگ است بنابراین هرگونه تصمیم‌گیری غیر کارشناسی برای صادرات محصولات فولادی اثرگذاری مستقیمی بر سیاست‌های تجاری تولیدکنندگان دارد، از این رو مسئولان باید به این مهم توجه داشته باشند تا اصولی و در راستای حمایت از صادرات گام بردارند.

مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر معتقد است بهترین حمایت دولت از صنعت فولاد اعتماد به بازار آزاد قیمتی است به این دلیل که قیمت‌های دستوری تنها رانت ایجاد کرده و رقابت ناسالم را در بازار توسعه می‌دهد، این درحالی است که اصولا در بازار فعلی تولیدکنندگان نمی‌توانند برای توسعه تولید خود برنامه‌ریزی کنند.

وی معتقد است؛ اعتماد دولت به مکانیسم بازار آزاد عرضه و تقاضا دقیقا عین حمایت از صنعت فولاد است و نباید مسئولان در این زمینه تردید داشته باشند چون مشکلات صنعت فولاد که از گذشته وجود داشته تنها با این نسخه برطرف خواهد شد و خواهیم دید فولاد همچون پتروشیمی و نفت سهم بالایی از درآمدهای ارزی کشورمان به دست می‌آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =