واله

براساس اعلام اتحادیه ملی صنایع استخراج سنگ آهن و فلزات پایه برزیل، در ماه می امسال، میزان صادرات سنگ آهن واله برزیل بالغ بر 19 میلیون و 320 هزار تن بود که نسبت به ماه آوریل دو درصد رشد داشت، درحالی که در 5 ماهه امسال با افت صادرات مواجهه بوده است.

به گزارش ایراسین، براساس اعلام اتحادیه ملی صنایع استخراج سنگ آهن و فلزات پایه برزیل، در ماه می امسال، میزان صادرات سنگ آهن واله برزیل بالغ بر 19 میلیون و 320 هزار تن بود که نسبت به ماه آوریل دو درصد رشد داشته است.

این درحالی است که صادرات سنگ آهن واله برزیل در ماه می نسبت به ماه می سال گذشته افت 14.1 درصدی داشته است.

براساس اعلام این اتحادیه در دوره ژانویه تا می سال جاری، صادرات سنگ آهن واله برزیل با 11.7 درصد افت نسبت به مدت مشابه سال قبل به 89 میلیون و 990 هزار تن کاهش یافته است.

فروش سنگ آهن واله در بازار داخلی در ماه می امسال بالغ بر 952 هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 28.7 درصد و نسبت به آوریل 10.5 درصد کاهش را نشان می دهد.

در دوره های ژانویه تا می سال جاری، فروش سنگ آهن واله در بازار داخل حدود 6 میلیون و 90 هزار تن گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت 7.8 درصدی داشته است.

این شرکت در ماه آوریل نیز در مجموع 18 میلیون و 940 هزار تن سنگ آهن صادر کرده بود که 19.57 درصد درمقایسه با مارس سال جاری رشد داشت و نسبت به آوریل سال قبل هم 45.2 درصد افزایش را نشان می داد.

واله در ماه آوریل همچنین یک میلیون و 60 هزار تن سنگ آهن خود را در بازار داخل فروختته بود که البته کاهش 29.8 درصدی نسبت به آوریل سال قبل داشت و درمقایسه با ماه مارس نیز افت 24.3 درصدی را نشان می داد.

شاید رشد فروش صادراتی و کاهش شدید فروش داخلی واله در ماه آوریل را بتوان به بهبود شرایط چین در مقایسه با سایر کشورها به جهت خروج از بحران کرونا و راه اندازی مجدد خطوط تولید فولادسازان و نیز بهبود تقاضا در بازار چین همزمان با اعمال محرک های اقتصادی نسبت داد درحالی که شرایط در برزیل روز به روز به جهت افزایش شمار مبتلایان به کرونا وخیم تر شده و بسیاری از صنایع در تعطیلی به سر برده و شاهد کاهش تقاضا در بسیاری از بخش های اقتصادی هستیم.

انتها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =