• ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
  • کد خبر: 6186
  • readingTime: ۱ دقیقه
زنگ خطر کرونا برای بزرگترین معادن جهان

افزایش ویروس کرونا، بزرگترین معادن جهان در امریکای لاتین را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش ایراسین، تصمیم به تعطیلی کارخانه های چینی پس از سال نو میلادی که از طریق معادن عظیم برزیل و شیلی که از آنها تغذیه می کنند، در ابتدای 2020 مشکلاتی را به وجود آورد. اما اکنون ، با بازگشت چین به کار و شیوع ویروس در آمریکای لاتین ، نگرانی ها را از تقاضا به عرضه تغییر داده است.

حمل و نقل سنگ آهن Vale SA هفته گذشته با ترس و وحشت همراه بود ، زیرا آنها مجبور شدند دادستان های برزیل را برای بستن مجتمعی که یک دهم از بازده محصولاتشان را آن را تشکیل می داد ، منصرف کنند.

اتحادیه صنفی مس کدکلو نیز گفته است که اعضا نگران هستند شیوع ویروس هنوز هم مشکل ساز باشد. این در حالیست که زنگ هشدار شیوع ویروس کرونا در امریکای لاتین دوباره به گوش می رسد. از طرف دیگر تقاضای چین بهبود می یابد و بازارها ثبات پیدا می کنند. شیلی صادر کننده برتر مس و برزیل دومین محموله سنگ آهن است.

استراتژیست ارشد کالاها در ING Bank ، در لندن گفته است که مشکلات عرضه معدن Covid-19 در آمریکای لاتین هنوز به پایان نرسیده است.

تاکنون ، معادن بزرگ مانند Vale و Codelco توانسته اند با وجود  شیوع بیماری همچنان به فعالیت خود ادامه دهند و با اتخاذ تدابیر ایمنی بدون توقف به تولید ادامه دهند. اکنون معادن دیگر منطقه که بسته شده بودند، بازگشایی شده اند.

گفتنی است که در روز جمعه ، سنگ آهن از 100 دلار در هر تن افزایش یافت زیرا نگرانی از این مسئله وجود دارد که این همه گیری ویروس ممکن است همزمان با تقاضای پایدار و قوی در تولیدکننده برتر فولاد چین عرضه برزیل را کاهش دهد.

هفته گذشته برزیل در موارد جدید ویروس کرونا، از ایالات متحده پیشی گرفت و این بیماری در حال حاضر در ایالات شمالی مانند پارا شیوع دارد که 8 درصد از عرضه جهانی سنگ آهن را به خود اختصاص می دهد. در ماه آوریل ، واله به دلیل بد بودن هوا و تأثیر ویروس بر روی عملیات ، راهنمای حمل و نقل خود را کاهش داد.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =