حمید رضا غزنوی

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: جهش تولید به برکت تحریم ها اتفاق خواهد افتاد چراکه بسیاری از برندهای خارجی کشورمان را ترک کردند و فضا و فرصتی برای ساخت و تولید بیشتر برند ایرانی ایجاد شده است.

حمیدرضا غزنوی در گفتگو با ایراسین اظهار کرد: این برندهای خارجی باعث شده بودند 10ها سال فعالیت تولیدکنندگان داخلی عقب بیفتد و بواسطه تحریم ها امروز شاهد افزایش تولید و افزایش اشتغال در بسیاری از صنایع هستیم و حتی در سال جاری در بعضی صنایع افزایش کیفیت نیز اتفاق خواهد افتاد. وی ادامه داد: افزایش تولید می تواند مقیاس بهینه تولید را رقم بزند که به معنی سرشکن شدن هزینه ها و اقتصادی تر شدن تولیدات است. وی با تاکید بر اینکه در کل تحریم ها اثرات منفی بر اقتصاد کشورمان گذاشته است، افزود: برای مثال تحریم ها هزینه تولید را بالا برد و برای بسیاری از صنایع مشکلات ایجاد کرد اما می توان از دل تهدیدها فرصت هایی را به وجود آورد.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر یکهزار و 500 تولیدکننده لوازم خانگی در کشور وجود دارد، ادامه داد: هم اکنون رقابت برای تولید محصولات با کیفیت در میان این تولیدکنندگان وجود دارد و می توانند در جهت توسعه برند خود اقدامات موثری انجام دهند.

وی تصریح کرد: برای افزایش کیفیت تولیدات، سازمان استاندارد می تواند قوانین سختگیرانه تری از سطح جهانی قرار دهد و به طور حتم تولیدکنندگان داخلی این توانایی را دارند که بر اساس این استانداردها به تولیدات خود ادامه دهند.

فعال کردن شرکت های دانش بنیان برای جهش تولید

وی با بیان اینکه در شرایط شیوع بیماری کرونا تامین مواد اولیه سخت شده و حتی مراودات اقتصادی در کل دنیا محدود شده است، ادامه داد: این مسئله نشان می دهد که به سمت داخلی سازی در حرکت خواهیم بود.

غزنوی تاکید کرد: برای تحقق این مسئله باید شرکتهای دانش بنیان را فعال کنیم تا به سمت داخلی سازی حرکت کنند. وی افزود: برای تحقق جهش تولید باید فرصت ها را شناسایی و نحوه دست پیدا کردن به آنها را پیدا کنیم. وی ادامه داد: شرکتها و صنایع موفق می توانند الگوی خوبی در این زمینه باشند.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با اشاره به موانع تحقق جهش تولید اظهار کرد: قاچاق از جمله مهمترین این موانع است که باید در سال جاری اقدامات موثرتری برای جلوگیری از قاچاق انجام شود. وی با بیان اینکه باید مانع خروج سرمایه های ارزی از کشور شد، ادامه داد: توزیع تسهیلات و منابع مالی باید هدفمند باشد تا بیشتر سمت صنعت و اقتصاد کشور تقویت شود و لازم نیست بین همه اقشار این توزیع صورت گیرد.

وی همچنین درباره تاثیر شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد کشور گفت: ادامه این شرایط باعث ایجاد رکود بیشتری در اقتصاد خواهد شد و برای رفع این مشکل باید سمت تقاضا را تقویت کرد. غزنوی ادامه داد: می توان با ارائه کارتهای اعتباری به مردم، آنها را به سمت خرید کالای ایرانی سوق داد و از این طریق سمت عرضه که همان تولید است نیز تقویت خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =