باران اصفهان

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: طبق نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی از عصر روز جمعه با عبور متناوب امواج از استان رگبارهای پراکنده بهاری و رعد و برق برای نیمه جنوبی و غربی استان پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمد رضا رفیعی اظهار کرد: وضعیت جوی از امروز تا اواسط هفته آینده در استان، کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید گاهی شدید و در ساعات عصر و شب بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ به‌ویژه در نیمه غربی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از روز دوشنبه در منطقه، شدت و گستره بارش‌ها در استان افزایش پیدا خواهد کرد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده ۲ تا چهار درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

رفیعی، برای کلان‌شهر اصفهان در روز جمعه هوای صاف تا کمی ابری از بعدازظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و در برخی ساعات عصر و شب در نیمه غربی و جنوب رگبار باران و رعدوبرق و برای روز شنبه هوای کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید (در شرق گاهی تندباد لحظه‌ای) و در برخی مناطق رگبار باران و رعدوبرق پیش بینی کرد.

اداره کل هواشناسی اصفهان درباره رگبار باران، رعد و برق، وقوع صاعقه و وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد همراه با گرد و خاک در روز جمعه هشدار سطح زرد صادر و توصیه کرد که تدابیر پیشگیرانه بمنظور کاهش خسارت احتمالی ناشی از وقوع آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و تگرگ و لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها اتخاذ و از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و انجام فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر احتیاط شود.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =