• ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
  • کد خبر: 52575
  • readingTime: ۳ دقیقه
بنادر

منشور اهداف و برنامه‌های عملیاتی و راهبردهای حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۴۰۳ تهیه و ابلاغ شد.

به گزارش ایراسین، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) این سازمان از ابلاغ منشور اهداف و برنامه‌های عملیاتی HSE خبر داد و گفت: نظام مدیریت HSE در صنایع بندری و ارائه خدمات دریایی از یک فعالیت محدود وظیفه‌ای به یک مقوله استراتژیک تغییر یافته است و مدیریت پایدار ریسک‌های عملیاتی یکی از ارکان کلیدی موفقیت در این صنعت به شمار می‌رود.

عبدالله جعفری افزود: مقوله HSE به عنوان یک ارزش بنیادین و حتی فراتر از آن به عنوان یک حق در رأس همه فعالیت‌های یک سازمان نهادینه شده است و در این راستا به جهت دستیابی به بنادری ایمن (Safer Ports) در کنار ارزان و سریع بودن خدمات ارائه شده، مدیریت HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بنادر و دریانوردی، رویکرد برنامه محوری را به عنوان یک ضرورت در دستورکار خود قرار داده است.

اعلام چهار هدف محوری

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر و به ویژه در سال گذشته، روند محسوس کاهش حوادث انسانی ناشی از کار و نیز کاهش تعداد حوادث منجر به حریق در بنادر کشور، حاکی از موفقیت لازم برای ارتقا وضعیت HSE و افزایش ضریب ایمنی بنادر است، عنوان کرد: منشور مذکور که در حقیقت تبیین کننده نقشه راه اقدامات و فعالیت‌های عملیاتی ستاد، بنادر و تمامی شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر در سال ۱۴۰۳ است در ۴ هدف محوری مدنظر قرار گرفت.

جعفری ادامه داد: مؤثرتر عمل کردن مدیریت HSE در فرآیندهای عملیاتی بنادر و تقویت نظارت، پایش و ارزیابی‌های موردنظر، همچنین ارتقا ایمنی بنادر از طریق افزایش ایمنی در شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر دو هدف محوری تعریف شده است.

وی گفت : حفظ روند موجود در خصوص کنترل و کاهش میزان حوادث ناشی از کار و صیانت از جان و سلامتی منابع انسانی و نیز بهبود سطح فرهنگ HSE و آگاهی عمومی تمامی سطوح مدیریتی و عملیاتی دو هدف محوری دیگر تبیین شده است.

اعلام برنامه‌های مورد توجه

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه به منظور افزایش ایمنی در شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر موارد مختلفی با جدیت پیگیری و اجرا می‌شود، اظهار داشت: ارتقا ساختار ایمنی، بهداشت، محیط زیست (HSE) و پدافند غیرعامل در تمامی شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر بر اساس مصوبه هیأت عامل و نیز لزوم کسب حداقل ۶۵ از ۱۰۰ امتیاز شاخص‌های ارزیابی ایمنی، بهداشت و محیط زیست تعیین شده در حیطه الزامات و قوانین کشور در حوزه‌های مرتبط به عنوان یکی از شروط تمدید پروانه‌های کاری و مجوزهای فعالیت شرکت‌ها و نیز انعقاد قراردادهای جدید در بنادر است که با جدیت پیگیری می‌شود.

جعفری افزود: ارتقا دانش عمومی همه افراد شاغل در شرکت‌ها اعم از سطوح مدیریتی، اداری و عملیاتی) مطابق مصوبه هیأت عامل محترم و نیز ارتقا سطح دانش تخصصی کارشناسان HSE شاغل در شرکت‌های خصوصی و انجام ممیزی و پایش جدی از آخرین وضعیت عملکرد تمامی شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر بر اساس شاخص‌های ارزیابی اعلام شده در سال جاری از دیگر مسائل مورد توجه است.

وی بیان کرد: درج اهداف و برنامه‌های عملیاتی حوزه HSE در اهداف سالیانه هر شرکت و تخصیص بودجه اختصاصی و اعتبار مالی لازم برای اجرای اقدامات مربوطه در حوزه وظایف قانونی دیگر موردی است که با جدیت پیگیری می‌شود.

بر اساس گزارش ایرنا، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر و دریانوردی در پایان در پایان ابراز امیدواری کرد با اهتمام تمامی همکاران متخصص بنادر و شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر و همکاری و حمایت‌های بی دریغ تمامی آحاد ذیربط داخلی و بیرونی، گامی مؤثر و ارزشمند در صیانت از نیروی انسانی شاغل، دارایی‌های سازمان بنادر و دریانوردی و حفاظت از محیط زیست بنادر کشور برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =